kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴

حوادث کوتاه از کشور


    
     کشف مواد افیونی
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انواع مواد افیونی  در این استان خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده افزود: ماموران انتظامی اهواز با کنترل محورهای ورودی به این شهر، به یک دستگاه تریلر مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آنرا متوقف کردند.
وی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی توقیف شده مقدار 80 کیلو و 535 گرم مواد مخدر از نوع حشیش و 57 کیلو و 100 گرم مواد مخدر تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: در این رابطه چهار سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
پزشک قلابی
‌جاسک- ایسنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: فردی که بدون داشتن مدرک و مجوز قانونی پزشکی در شهرستان جاسک طبابت می‌کرد، دستگیر شد.
عباس ابراهیمی افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر توزیع دارو و طبابت توسط یک پزشک قلابی در شهر لیردف تحقیقات محلی شبکه بهداشت و درمان جاسک در دستور کار قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم بدون تحصیلات پزشکی خود را پزشک عمومی معرفی کرده است.
قاچاق سوخت
بوشهر- خبرنگار کیهان: فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف گازوییل قاچاق در آب‌های گناوه در شمال و کنگان در جنوب استان بوشهر کشف شد.
سرهنگ ولی‌الله رضایی‌نژاد افزود: با تلاش ماموران پایگاه دریابانی گناوه و کنگان، 57 هزار و 500 لیتر گازوییل که سودجویان قصد قاچاق آن را به خارج از آب‌های کشور داشتند، کشف شد.
وی ارزش این محموله را یک میلیارد و 717 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این زمینه دو فروند شناور توقیف شد و 10 نفر دستگیر شدند.
خروج قطار از ریل
یزد- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ایستگاه قطار بافق گفت: یکی از واگن‌های قطار مسافربری مشهد- یزد از ریل در ایستگاه مبارکه بافق خارج شد.
عابدی افزود: قطار مسافربری مشهد- یزد به علت خروج یکی از واگن‌های خود پس از نیم ساعت توقف مسیر خود را به طرف مقصد یزد ادامه داد.وی اضافه کرد: این حادثه مصدومی در پی نداشت و مسئولان فنی مربوطه، این واگن حادثه دیده را از قطار جدا کرده و به تعمیر آن پرداختند.
​کلاهبرداری اینترنتی
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی فروش مبل در یکی از سایت‌های تبلیغاتی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، در عملیات کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان دستگیر شد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این شهروند پس از مشاهده آگهی فروش مبلمان در یکی از سایت های تبلیغاتی با فروشنده تماس گرفته که فروشنده تقاضای مبلغی بابت بیعانه می کند اما پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی وی نبوده است.
وی بیان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، ظرف چند روز متهم دریکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
دستگیری قاتل
الیگودرز- خبرنگار کیهان: دادستان الیگودرز گفت: در پی بروز درگیری یک نفر در الیگودرز به ضرب گلوله اسلحه شکاری کشته شد.
حسین صالحی افزود: پس از وقوع این حادثه دستگاه قضایی و ضابطین قضایی وارد عمل شده و در کمترین زمان قاتل دستگیر شد و پرونده در حال رسیدگی است.
وی اضافه کرد: دستگاه قضایی با دارندگان سلاح بدون مجوز برابر قانون برخورد می‌نماید و در رابطه با سلاح‌های مجوزدار نیز در صورت استفاده نا بجا به ابطال مجوز و برخورد قانونی ختم می‌شود.
واژگونی مینی بوس
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس استان گیلان گفت: واژگونی یک دستگاه مینی بوس در شهرستان املش یک نفر کشته  و 13 مصدوم  بر جا گذاشت.
سرهنگ حسین محمدپور افزود:  در این حادثه مینی بوس حین تردد در محور فرعی سیاه خولک به ملکوت شهرستان املش واژگون که بر اثر آن یکی از سرنشینان مینی بوس به علت جراحات وارده فوت کرد.
وی اضافه کرد: علت این سانحه در دست بررسی است.
واژگونی خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در روستای «مبین‌آباد» شهرستان زاهدان سرنشین خودرو را به کام مرگ کشاند.
سرهنگ کشواد بهروزی افزود: در برررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با دو نفر سرنشین به علت نامعلومی از جاده منحرف و واژگون شده است.
وی تصریح کرد: در این حادثه سرنشین خودرو که زنی جوان بود مجروح که متاسفانه هنگام انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.وی اضافه کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است.
تصادف مرگبار
ساری- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران گفت: برخورد یک دستگاه خودرو با موتورسیکلت در شهرستان بهشهر یک نفر کشته و یک نفرمصدوم شدند.
سرهنگ علیرضا قدمی افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، تصادف فی مابین یک دستگاه سواری پراید با یک دستگاه موتور سیکلت به راکبی فردی به نام سید جمال- ل. و ترک‌نشینی همسرش بوده که در این حادثه راکب و ترک نشین به شدت مصدوم شدند.وی اضافه کرد: مصدومان حادثه با حضور عوامل اورژانس سریعاً به مرکز درمانی منتقل شدند که راکب موتورسیکلت بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.
سوخت قاچاق
سرویس شهرستانها : فرمانده درياباني استان بوشهر از کشف سوخت قاچاق در آب هاي گناوه و کنگان خبر داد.
سرهنگ «ولي‌اله رضايي‌نژاد» گفت: مأموران پايگاه‌هاي درياباني گناوه و کنگان با توقیف دو فروند شناور حامل سوخت قاچاق، موفق شدند 57 هزار و 500  ليتر سوخت قاچاق از نوع گازوئيل را کشف کنند.وی با  اشاره به دستگیری 10 قاچاقچی، تصریح کرد: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف شده، یک میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.
قاچاق ظروف آشپزخانه
خرم آباد- ایسنا: فرمانده انتظامی لرستان از توقیف یک دستگاه کامیون کشنده و کشف تعدادی ظروف آشپزخانه خارجی قاچاق در آزادراه خرم‌زال خبر داد.سرتیپ حاجی محمد مهدیان نسب گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی لرستان با تشدید اقدامات کنترلی در محور آزادراه خرم‌زال (اندیمشک - خرم‌آباد) یک دستگاه خودرو کامیون کشنده کانتینر را توقیف
کردند که در بازرسی از آن 21 هزار و 800 عدد انواع ظروف آشپزخانه خارجی قاچاق که از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود را کشف و یک نفر دستگیر کردند.وی بیان کرد: کارشناسان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را پنج میلیارد ریال اعلام
 کردند.