kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

دادگاه حکم حبس 2 عضو داعش را تایید کرد

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان از تایید حکم دو نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در دادگاه تجدیدنظر این استان خبر داد و گفت: این افراد از طریق کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با سرویس‌های اطلاعاتی همکاری داشتند.



به گزارش ایرنا‌، احمد قربانی اظهار داشت: محکومان (ع.ب) و (ر.ب) که از اعضای گروهک تروریستی داعش هستند در سال 1396 قبل از هرگونه اقدامی با رصد اطلاعاتی توسط سربازان گمنام در کرمان شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام قضایی گفت: از نامبردگان مقادیری مواد شیمیایی‌، تعدادی چاشنی و دیگر لوازم که در جهت ساخت بمب استفاده می شود‌، کشف شد.
وی تصریح کرد: اعضای دستگیر شده گروه تروریستی داعش در ساخت انواع بمب‌ها مهارت کامل داشته و ضمن تهیه اقلام  مذکور قصد تخریب تاسیسات عمومی و قتل عام مردم بی‌گناه کرمان را داشتند که  قبل از هر اقدام ایذایی دستگیر شدند.
رئیس دادگاه انقلاب کرمان افزود: همچنین این افراد باتوجه به شناختی که از جغرافیای استان‌،کشور و فرهنگ و آداب و رسوم مردم داشتند برای قتل‌عام گسترده مردم و ترور برخی شخصیت ها، طرح‌های زیادی را به طور مکتوب به گروهک داعش ارایه و خود نیز جهت اجرای آن طرح ها اعلام آمادگی کرده بودند.
این مقام قضایی با اعلام اینکه متهم ردیف دوم دارای سابقه تحصیل در کشور امارات و همچنین یکی از دانشگاه‌های مروج تفکرات و اندیشه‌های وهابیت در کشور عربستان سعودی است‌، خاطرنشان ساخت: افراد مذکور با عناصر اطلاعاتی بیگانه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مربوط به زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و غیره را به بیگانگان ارائه می‌کردند.
قربانی افزود: با صدور کیفر خواست، پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی کرمان ارسال شد و متهمان تحت عناوین مجرمانه‌ جاسوسی، اقدام علیه امنیت داخلی کشور از طریق عضویت در گروهک تروریستی داعش و تبلیغ علیه نظام در شعبه اول این دادگاه محاکمه و به مجازات حبس طویل‌المدت محکوم شدند که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مورد تایید قرار گرفت و برای اجرا به دادگاه ارسال شده است.
وی علت و انگیزه اصلی این افراد را عناد و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. رئیس دادگاه انقلاب کرمان هشدار داد: مخلان امنیت هرگز اجازه نخواهند یافت که امنیت پایدار منطقه به عنوان یک دست‌آورد بی‌بدیل را بازیچه خود قرار دهند و تمام حرکات و فعالیت‌های افرادی که قصد خدشه به امنیت کشور را داشته باشند مورد رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده و قبل از هراقدام ایذایی در چارچوب قانون با آنان برخورد خواهد شد.