kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰

کشته شدن ۱۱ نفر در طرح پاکسازی بازی‌های آسیایی جاکارتا

پلیس اندونزی در آستانه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برای برقراری امنیت در پایتخت یازده خلافکار را کشته است.

سخنگوی پلیس جاکارتا اعلام کرد که از زمان شروع طرح پاکسازی جاکارتا برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ حدود دو هزار نفر دستگیر شده‌اند. ۵۲ نفر هدف گلوله‌های پلیس قرار گرفته‌اند که یازده نفر آنان در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.این طرح دو ماه است که برای مقابله با مجرمان خیابانی و سارقان آغاز شده است و در پالمبانگ و جاکارتا که محل برگزاری بازی‌های آسیایی هستند، در حال‌ اجرا است.
سخنگوی پلیس جاکارتا در این باره، گفت‌: ما هر اقدامی لازم باشد برای مقابله با مجرمان انجام می‌دهیم. اگر مجرمان در مقابل دستگیری مقاومت کنند به آنها شلیک می‌کنیم.فعالان حقوق بشر به شلیک کردن به مجرمان در اندونزی اعتراض کرده‌اند. آنها معتقد هستند که مسئله امنیت جاکارتا و پالمبانگ با شلیک کردن به مجرمان حل
 نمی‌شود. هم‌چنین فعالان حقوق بشر اعلام کرده‌اند که بازی‌های آسیایی نباید بهانه‌ای برای به کارگیری خشونت باشد. یکی از فعالان حقوق بشر در این باره می‌گوید: بهتر است مسئولان جاکارتا تلاش کنند تا حمل‌ونقل، زیر ساخت‌ها، مشکل ترافیک و تمیزی پیاده‌روها را حل کنند. حدود ۹ هزار ورزشکار و چند هزار خبرنگار و مقام مسئول برای بازی‌های آسیایی به اندونزی سفر خواهند کرد.