kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

حوادث کوتاه از کشور

    قاچاق روغن موتور
زاهدان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف 26 هزار لیتر روغن موتور قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرگی ازیک تریلردر شهرستان سراوان خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری با ‌اشاره به اینکه ارزش این محموله یک میلیارد و 820 ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: خودرو تریلی توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
کشف لاشه فک خزری
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس‌ اداره حفاظت از محیط‌زیست رودسر از کشف لاشه یک قلاده فک خزری در سواحل این شهرستان خبرداد.
علی محمدپور با بیان اینکه شواهد اولیه حاکی از خفگی این فک به علت گرفتار شدن در دام‌های صیادان غیرمجاز ماهیان خاویاری است، افزود: در صورتی که عامل تلف شدن این فک شناسایی شود ضمن معرفی وی به مراجع قضایی، متحمل پرداخت جریمه سنگین و خسارت آن خواهد شد.
رد رشوه
سرویس شهرستان‌ها‌: رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت‌: ماموران وظيفه‌شناس فرماندهي انتظامي شهرستان ابهر به رشوه 23 ميليون ريالي يك سوداگر مرگ دست رد زده و او را به دست قانون سپردند.  
سرهنگ «اردشير جهانفر» افزود: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان ابهر حين گشت‌زني در سطح حوزه  به يک دستگاه وانت پيكان مشكوک شده و بلافاصله خودرو را برای بررسي‌هاي بيشتر متوقف کردند.
وی اضافه کرد: ماموران در بازرسي از اين خودرو مواد مخدر کشف کردند كه راننده برای چشم پوشي و فرار از چنگال قانون مبلغ 23 ميليون  و 200 هزار ريال به عنوان رشوه پيشنهاد دادکه ماموران از دریافت آن چشم‌پوشی کردند.
پنکه سقفی قاتل کودک
همدان‌– خبرنگار کیهان‌: مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: برخورد سر کودک شش ماهه با پنکه سقفی در یکی از روستا‌های کبودرآهنگ منجر به مرگ وی شد.
علی احسان صالح، افزود: این کودک شش ماهه به هنگام بازی به هوا پرتاب شده بود که با پنکه سقفی برخورد کرد. پس از اصابت سر این کودک با پنکه سقفی وی به بیمارستان منتقل و مدت دو روز بستری بود، اما شدت جراحات وارده منجر به مرگ او شد.
کشف حشیش
سرویس شهرستان‌ها‌: فرمانده انتظامي استان خراسان رضوی‌، از كشف محموله حشيش در عمليات پليس مبارزه با مواد مخدر این استان خبر داد. سرتیپ «قادر كريمي» گفت: تيم‌هاي مركز عمليات ويژه پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوي در اقدامي اطلاعاتي به سرنخ‌هايي از حمل محموله مواد افيوني توسط خودرو از استان‌هاي جنوبي كشور به خراسان رضوي دست يافتند.
وي گفت: در اين عمليات 129 كيلوگرم حشيش در بازرسي از خودروي سواري كشف و چهار سوداگر مرگ دستگير شدند.
انهدام باند مدلینگ
بندر عباس‌– ایرنا‌: فرمانده انتظامی هرمزگان از متلاشی شدن و دستگیری 46 نفر از اعضای باندی خبر داد که در زمینه مدلینگ فعال بوده و نسبت به انتشار تصویرهای مبتذل در فضای مجازی اقدام می‌کردند.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، صاحبان 38 واحد صنفی متخلف (عکاسان، آرایشگاه‌های زنانه و مزون عروس) و هشت نفر از خانم‌های مدل شده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی یادآورشد: برابر قانون نظام صنفی با صنف‌های متخلف برخورد لازم صورت گرفت.ملکی گفت: این اقدام با هدف سوءاستفاده تجارت اقتصادی و از طرفی احتمال اغفال دختران و زنان برای ارتکاب به اعمال منافی عفت در پوشش حرفه مدلینگ صورت گرفته که با استناد ماده 637 و 638 قانون مجازات اسلامی باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی و‌اشاعه ضد فرهنگی شده است.
کشف مواد مخدر
گرگان‌– ایرنا : معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست ‌جمهوری از کشف 260 تن مواد مخدر در سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد.
سید نجیب حسینی در حاشیه برگزاری نخستین یادواره 20 شهید راه مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: این کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی یادآور شد: سال گذشته 1200 تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شد.