kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

سلفی غیرانسانی‌!

پلیس هند نسبت به واکنش حاضران در صحنه تصادفی که به جای کمک به مصدومانِ در حال مرگ، سلفی و فیلم می‌گرفتند ابراز تاسف کرد.

به گزارش دیلی‎میل، سه مرد جوان هندی که حین کار سوار بر موتورسیکلتی بودند با یک اتوبوس مدرسه تصادف شدیدی کردند و مردم حاضر در محل حادثه به جای آنکه برای نجات جان آنان تلاشی کنند، اقدام به سلفی گرفتن و فیلمبرداری از سه مجروح حادثه کردند که در نهایت این واکنش، منجر به مرگ هر سه آنها شد.
این حادثه در بارمیر در ایالت راجستان هند رخ داد و موجب تاسف پلیس و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.
یکی از این سه نفر در دم جان باخت اما دو نفر دیگر در زمان حادثه زنده بودند و به گفته پلیس اگر از سوی مردم حاضر در صحنه، تلاشی برای نجات جان آنان انجام می‌شد احتمال زنده ماندن‌شان وجود داشت.
اگرچه خودروهای بسیاری در صحنه تصادف توقف کردند، اما هیچکس مجروحان را به بیمارستان منتقل نکرد و در عوض تمام حاضران در طول نیم ساعتی که امدادگران خود را به صحنه رساندند، اقدام به سلفی گرفتن با صحنه تصادف و فیلمبرداری از مجروحان حادثه کردند!
ویدئوها نشان‌دهنده تقلا و تلاش دو مجروح حادثه هستند. در نهایت یکی از این دو مجروح پیش از رسیدن امدادگران جان باخت و دیگری نیز در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد!
پلیس هند اعلام کرد تا زمان رسیدن امدادگران، زمان مناسب برای مداوای پزشکی از دست رفت و در صورتی که حاضران در صحنه اقدام به انتقال این افراد به بیمارستان می‌کردند، ممکن بود نجات یابند. گزارش‌ها حاکی است که دو نفر از قربانیان حادثه متاهل و صاحب فرزند خردسال بودند.سخنگوی پلیس هند ضمن غیرانسانی خواندن این اقدامِ حاضران در صحنه، اعلام کرد که پلیس در تلاش است تا از طریق ویدئوها برخی از مردم حاضر در صحنه تصادف را شناسایی کند.
انتشار این ویدئوها در رسانه‌های اجتماعی همچنین منجر به واکنش‌های شدید بسیاری شده است.