kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

اخبار کوتاه از فوتبال

تیم امید اول مرداد به اربیل می‌رود
تیم فوتبال امید که قرار است اردوی خود را از 30 تیر در تهران آغاز کند یک روز در تهران حضور دارد و سپس راهی اربیل می‌شود.تیم فوتبال امید در بازی‌های آسیایی با عربستان، میانمار و کره شمالی هم‌گروه شده و این تیم برنامه‌های آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد.اردوی بعدی تیم امید از 30 تیر در هتل آکادمی آغاز می‌شود و بازیکنان خود را به کادرفنی معرفی خواهند کرد. شاگردان زلاتکو کرانچار بعد از حضور در اردو روز 31 تیر در تهران برنامه تمرینی خود را پشت سر می‌گذارند. تیم امید صبح روز یکشنبه یک مرداد با پرواز ساعت 8 صبح راهی اربیل عراق می‌شود تا در دو بازی دوستانه طی روزهای 3 و 6 مرداد به مصاف تیم امید عراق برود. با توجه به اینکه اردوی تیم امید در فیفا دی برگزار نمی‌شود در این اردو بازیکنان لژیونر حضور ندارند.
اضافه شدن طارمی به الغرافه در عمان
مهاجم تیم ملی ایران در اردوی تدارکاتی عمان به تیم الغرافه قطر ملحق می شود. سعد الشمری، نائب رئیس باشگاه الغرافه  در مصاحبه با روزنامه الرایه قطر اعلام کرد که مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش ایرانی این تیم امروز به این تیم ملحق می شود و در اردوی عمان حضور خواهد داشت.اردوی تدارکاتی الغرافه دیروز در هلند به پایان رسید و کاروان الغرافه پس از بازگشت به قطر بلافاصله به عمان عازم می شود.
تمرینات دو «سپیدرود» در رشت!
با انتقال تیم سپیدرود تحت هدایت خداداد عزیزی به شهر رشت، حالا هر دو تیم سپیدرود به صورت همزمان تمریناتشان را در رشت دنبال می‌کنند.
حضور دو تیم همزمان با نام سپیدرود در فاصله کمتر از 10 روز مانده به آغاز رقابتهای لیگ برتر را باید از عجایب فوتبال ایران دانست. هفته هاست که یک تیم با عنوان سپیدرود زیر نظر علی نظرمحمدی در زمین دانشگاه شهر رشت تمریناتش را دنبال می کند و تیم دیگری با نام سپیدرود و با هدایت خداداد عزیزی در تهران تمرین می کند. دیروز تمرینات سپیدرود خداداد عزیزی در تهران به پایان رسید و  این تیم هم عازم رشت شد تا به احتمال زیاد تمریناتش را از امروز در ورزشگاه شهید عضدی این شهر دنبال کند. به این ترتیب از امروز هر دو تیم سپیدرود در دو نقطه مختلف شهر رشت تمرینات شان را دنبال می کنند.
دژاگه در کنار جان‎تری و یحیی توره!
هافبک تیم ملی فوتبال ایران همچنان بدون تیم است و در جمع ۷۵ بازیکن مطرح لیگ انگلیس است که مقصد بعدی آنها مشخص نیست. با نزدیک شدن به اتمام زمان پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس گمانه زنی ها از بازیکنان مطرحی که در لیگ انگلیس بدون تیم مانده اند بیشتر می شود.
طبق گزارش سایت «hulldailymail» در حال حاضر ۷۵ بازیکن سرشناس در لیگ انگیس هستند که مقصدشان مشخص نیست و بدون تیم مانده اند.در این لیست ۷۵ نفره نام اشکان دژاگه هافبک تیم ملی ایران و بازیکن فصل گذشته تیم ناتینگهام فارست هم قرار دارد. جان تری کاپیتان پیشین تیم چلسی و بازیکن تیم استون ویلا، یحیی توره بازیکن منچسترسیتی، استفان کوین، روبرت هوت، خسوس گامز و ... از دیگر بازیکنانی هستند که فعلا تیم ندارند.
جملات جالب رونالدو
در مراسم معارفه‌اش در خصوص 7 موضوع
مهاجم یوونتوس در مراسم معارفه‌اش جملات جالب و قابل توجهی را بیان‌ کرد.کریستیانو رونالدو دوشنبه شب به عنوان بازیکن جدید یوونتوس معرفی شد. مهاجم پرتغالی در اولین نشست خبری‌اش در ایتالیا که تقریبا ۳۰ ‌دقیقه طول کشید، درباره دلایل پیوستنش به یوونتوس، دوران جدید خود، خداحافظی‌اش از رئال مادرید و دیگر مسائل صحبت کرد. در ادامه‌ به هفت جمله برتر رونالدو در این نشست اشاره می‌شود.
*تصمیم: تصمیم آسانی بود. یوونتوس یکی از بهترین تیم‌های جهان است و از مدت‌ها پیش چنین تصمیمی گرفتم.
*هواداران گریان مادرید: تصور نمی‌کنم آنها در حال گریستن باشند. دوران درخشانی را در تاریخ مادرید رقم زدم که به من در همه زمینه‌ها کمک کرد. با این حال این موضوع مربوط به گذشته است. اکنون دوران جدیدی شروع شده است.
*سختی سری A: می‌دانم لیگ خیلی سخت و تاکتیکی است اما می‌خواهم تجربیات جدیدی داشته باشم. نمی‌خواهم روی یک صندلی در خانه بنشینم.
*۳۳ سالگی: من با بازیکنان دیگری که ۳۲، ۳۳ و ۳۴ سال دارند، متفاوت هستم. این انتخاب نشان دهنده همه چیز است. من به این جا برای تعطیلات نیامده‌ام.
*لیگ قهرمانان: همه تیم‌ها خواهان قهرمانی در این بازی‌ها هستند اما رسیدن به آن آسان نیست. با این حال یوونتوس می‌تواند قهرمان شود.
*توپ طلا: تصور نمی‌کردم دو یا سه توپ طلا به دست آورم. پنج توپ طلا را تصور می‌کردم. اگر همه چیز خوب پیش برود چرا با یوونتوس نتوانم توپ طلا کسب کنم؟
*رقابت با مسی: خودم را با کسی مقایسه نمی‌کنم. از رقابت با مسی لذت می‌برم. چالش زیبا و جذابی بود. هر دو از پیراهن تیممان دفاع می‌کردیم و در این جا نیز چنین خواهد بود. باید دید چه کسی پیروز می‌شود.
مجید حسینی راهی ترکیه شد
مدافع تیم فوتبال استقلال راهی ترکیه شد تا به اردوی استقلال اضافه شود. مجید حسینی، مدافع تیم فوتبال استقلال راهی ترکیه شد تا به اردوی استقلال در استانبول ‌اضافه شود. ظاهرا او با باشگاه استقلال به توافق رسیده است و قید پیوستن به باشگاه ترابوزان اسپور ترکیه را زده است.او با بلیتی که از سوی باشگاه استقلال تهیه شده است راهی ترکیه شد.
حرکت انسان دوستانه ام‌باپه
پدیده جام جهانی 2018 روسیه بعد از قهرمانی با فرانسوی‌ها دست به اقدامی انسان دوستانه و جالب زد.
کیلیان ام‌باپه جام جهانی بسیار خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت. این بازیکن جوان فرانسوی توانست با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذاشت زمینه را برای قهرمانی فرانسوی‌ها در جام جهانی 2018 روسیه را مهیا کند و به عنوان «پدیده» این رقابت‌ها هم انتخاب شود.ام‌باپه جوان دست به اقدام انسان دوستانه جالب و تحسین آمیزی زد. او همه پاداشی را ‌که به خاطر بالا بردن جام به دست آورد به یک موسسه خیریه اختصاص داد.ام‌باپه به خاطر قهرمانی در جام جهانی و همچنین انتخاب به عنوان «پدیده جام جهانی 2019 روسیه» نزدیک به 400 هزار دلار پاداش دریافت خواهد کرد اما او ترجیح داد که این پول را به کودکان معلول اختصاص دهد.خبرهای زیادی درباره پیوستن ام‌باپه  به رئال مادرید بعد از درخشش در جام جهانی 2018 روسیه به گوش می‌رسد اما این بازیکن جوان تاکید کرد که می‌خواهد به حضورش در پاری ‌سن‌ ژرمن ادامه‌ دهد.
حکم سنگین دادگاه روسی برای جیمی جامپ‌ها
دادگاهی در مسکو حکم سنگینی را برای چهار جیمی جامپ فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در نظر گرفت.به گزارش رویترز، در دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی که کرواسی در فاز حمله بود و چند شخصیت سرشناس سیاسی از  جمله پوتین و مکرون در ورزشگاه حضور داشتند چهار جیمی جامپ وارد زمین شدند.دادگاهی در مسکو حکم سنگینی را برای این چهار جیمی جامپ در نظر گرفت. بر اساس حکم دادگاه آنها به ۱۵ روز زندان محکوم شده‌اند. هم‌چنین آنها سه سال از  حضور در هر گونه میادین ورزشی ممنوع شده‌اند.
حضور قطعی گسترش فولاد در لیگ برتر
نصیرزاده مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد در مورد اینکه آیا تکلیف باشگاه برای حضور در هجدهمین دوره لیگ برتر مشخص شد، اظهار داشت: خیر ما به همین شکل در مسابقات حضور داریم. هیأت مدیره به طور کامل عوض شده و یک هیأت مدیره جدید مشخص شده است. با یک هیأت مدیره جدید وارد مسابقات شدیم و هیچ ارتباطی با مالکیت باشگاه تراکتورسازی ندارد. کارها در اداره ثبت شرکت‌های آذربایجان شرقی هم انجام شده است.
انگلیسی‌ها به دنبال حاج صفی
یک سایت یونانی مدعی شد که چند تیم انگلیسی به دنبال جذب مدافع تیم ملی ایران و عضو باشگاه المپیاکوس است.
به گزارش «sport-fm» یونان، روز گذشته کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی دو بازیکن تیم ملی ایران پس از حضور در جام جهانی 2018 روسیه به تمرینات المپیاکوس در بلژیک ملحق شدند.درباره آینده هر دو بازیکن ایرانی حرف های مختلفی شنیده می شود. درباره انصاری فرد گفته می شود باشگاه بشیکتاس ترکیه آماده خریدش است ولی هنوز چیزی رسمی اعلام نشده است.درباره حاج صفی شنیده می شود که که چند تیم انگلیسی به دنبال او هستند. از طرفی باشگاه المپیاکوس نیز حاضر است او را با مبلغ 2 میلیون یورو بفروشد.
خداحافظی تیم کیهیل از تیم ملی استرالیا
تیم کیهیل، مهاجم تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا که با 50 گل زده برترین گلزن تاریخ فوتبال کشورش محسوب می‌شود از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. این مهاجم 38 در آخرین بازی خود برای استرالیا در جام جهانی 2018 روسیه  برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال پرو بازی کرد که این بازی با شکست دو بر صفر استرالیا به پایان رسید.تیم کیهیل در 107 بازی ملی موفق شد 50 گل به ثمر برساند. از جمله لحظات درخشان او می‌توان به زدن دو گل برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی 2006 اشاره کرد که اولین برد تاریخ استرالیا در جام جهانی بود و آن سال کانکورها موفق شدند  از گروه خود در جام جهانی صعود کنند.او همچنین در سال 2015 همراه استرالیا قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.