kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
رئیس‌فدراسیون جودو:

به کسب یکی، دو مدال در بازی‌های آسیایی امیدواریم

رئیس‌فدراسیون جودو و کوراش امیدوار است که ملی‌پوشان این رشته در بازی‌های آسیایی جاکارتا یکی، دو مدال برای کاروان ایران کسب کنند.

محمد درخشان درخصوص وضعیت تیم ملی جودو و اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: براساس سهمیه‌ای که به ما داده‌اند، ۴ نفر مرد و 2 نفر زن به این مسابقات اعزام خواهیم کرد. البته بانوان جودوکار ما با توجه به اینکه یک مربی خارجی برایشان آورده‌ایم، به تازگی و از ۴ ماه پیش شروع به تمرین جدی کرده‌اند. ولی در بخش آقایان امیدواریم که یکی دو مدال برای کشور به ارمغان بیاورند. وی درخصوص جدایی رشته کوراش از این فدراسیون نیز گفت: رشته‌های جوجیتسو و کوراش هر دو مهمان ما هستند ولی ماندن‌شان یک مقدار طولانی شده است. ما منتظر تصمیمات وزارت ورزش هستیم تا تکلیف این دو رشته را هم مشخص کنیم، ولی فعلا صحبتی در این خصوص صورت نگرفته چرا که فعلا درگیر بازی‌های آسیایی جاکارتا هستند ولی بعد از این بازی‌ها تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
رئیس‌فدراسیون جودو درخصوص برنامه‌های این فدراسیون برای بازگرداندن جودو به روزهای طلایی خود نیز گفت: در این خصوص برنامه‌های زیادی داریم ولی بطور کلی برنامه‌های ما برای رسیدن به این هدف در بخش‌های مختلفی مثل تیم ملی، استعدادیابی، داوری، مربیگری، آموزش و بانوان باید کار کرد، اگر ما در تمامی این قسمت‌ها فعالیت کنیم، می‌توانیم جودو را به روزهای طلایی قبلی خودش برگردانیم، در غیراین صورت این اتفاق نمی‌افتد. ما امیدواریم که با پیش‌بینی‌هایی که شده است این اتفاق عملی شود.