kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶
پایان اردوی فرنگی‌کاران تیم ملی و اعزام به تورنمنت ترکیه

قطع حقوق مربیان تیم‌های ملی کشتی و درخواست از وزیر ورزش برای حل مشکل

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که خود را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کند دیروز به پایان رسید.

اردوی کنونی تیم ملی کشتی فرنگی از روز ۱۶ تیرماه در خانه کشتی تهران آغاز شد که با نظر کادر فنی این تیم، تمرینات فرنگی‌کاران دیروز پایان یافت. البته برخی از اردونشینان منتخب قرار است بزودی به تورنمنت بین‌المللی ترکیه اعزام شوند و در برابر رقبای خارجی خود محک بخوردند.
علی اشکانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تایید این خبر گفت: مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا از روز ۳۱ تیرماه آغاز می‌شود.
وی همچنین در مورد نفرات اعزامی به رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه نیز گفت: این مسابقات که یکی از تورنمنت‌های مطرح کشتی جهان و جزو سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی است روزهای ۸ تا ۱۰ مردادماه در شهر استانبول برگزار می شود و ما در نظر داریم رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی‌علی یاری و امیرحسین حسینی در وزن ۹۷ کیلوگرم را به این رقابتها اعزام کنیم.
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان که خود را برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا آماده می‌کند حدود یک ماه دیگر (۲۸ تا ۳۱ مردادماه) در این مسابقات حضور خواهد یافت.
اشکانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود  درباره قطع شدن حقوق او و تعدادی از مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی از سوی مسئولان وزارت نفت در طول مدت زمان حضور در اردوهای تیم ملی و دادن مرخصی بدون حقوق به آن‌ها اظهار کرد: علاوه بر بنده حقوق و مزایای تعدادی دیگر از مربیان تیم‌های ملی نظیر محمد طلایی مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، مصطفی علیزاده سرپرست تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، مهدی شربیانی سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان طی مدت حضور در اردوهای تیم ملی قطع شده و وزارت نفت  با مرخصی یکساله ما در تیم ملی اما بدون دادن حقوق و مزایا موافقت کرده است.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان افزود: این موضوع مشکلاتی را برای ما بوجود آورده و از وزیر ورزش درخواست می‌کنم برای حل این مشکل با وزیر نفت صحبت و رایزنی کند تا ما بتوانیم با خیال آسوده به فکر کسب موفقیت در رویدادهای مهم پیش رو همچون بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی جهان باشیم.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت با مرخصی یکساله ما از از آبان سال گذشته موافقت کرده اما هیچ حقوقی در ماه‌های گذشته به ما پرداخت نکردند و اعلام شد مرخصی ما بدون حقوق است.
اسامی فرنگی‌کاران حاضر در اردوی تیم ملی که دیروز به پایان رسید به شرح زیر است:
*۶۰ کیلوگرم: مهرداد مردانی‌(خوزستان) محمد فقیری (تهران)
*۶۳ کیلوگرم: محسن حاجی‌پور (مازندران) محمد نوربخش (تهران)
*۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس)
*۷۲ کیلوگرم: علی ارسلان (مازندران) اصغر عالی محمدی (خوزستان) برومند اصلان (مرکزی)
*۷۷ کیلوگرم: پژمان پشتام (تهران) محمدعلی گرایی (فارس) سیاوش دوستداریان (لرستان)
*۸۲ کیلوگرم: یوسف قادریان (البرز) رسول گرمسیری (خوزستان)
*۸۷کیلوگرم: حسین نوری (البرز) مهدی فلاح (تهران)
*۹۷ کیلوگرم: علی‌اکبر حیدری (قم) امیرحسین حسینی (مازندران)
همچنین مهدی علیاری، رامین طاهری، امیر قاسمی منجزی، پیام بویری و محمد الیاسی نیز می‌توانستند به صورت اختیاری در اردو شرکت کنند.