kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری مزاحم سایبری
زاهدان-  خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: عامل مزاحمت‌های سایبری برای دختر جوان توسط پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد.
سرهنگ دوم علی سرحدی، افزود: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر مزاحمت‌های سایبر از سوی فردی ناشناس با ارسال مطالبی با مضامین تهدید، توهین و نشر اکاذیب علیه وی موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده و یک سری تحقیقات فنی بر روی مستندات دیجیتالی بجامانده متهم را که جوانی 27 ساله است شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی او را به پلیس فتا احضار کردند.
سرحدی تصریح کرد: متهم که خواستگار قبلی شاکی پرونده است در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه‌اش را انتقامجوئی عنوان کرد.
واژگونی خودرو
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس‌ پلیس راه استان گفت: بر اثر واژگونی یک خودرو سواری سه نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.
سرهنگ «حسین محمدپور» افزود: یک دستگاه خودرو سواری مگان با چهار سرنشین در کمربندی شهرستان رودسر واژگون شد.
این مقام انتظامی افزود: بر اثر این حادثه سه نفر از سرنشینان خودرو پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده فوت کردند و یک نفر دیگر مجروح شد.
کشته شدن موتور سوار
درچه- خبرنگار کیهان: نایب ‌رئیس ‌شورای اسلامی شهر درچه گفت: به علت بسته نبودن جاده در دست تعمیرخط گاز غربی نزدیک کارخانه آیدا مهدی عابدی جوان هجده ساله موتور سوار براثرتصادف در دم جان سپرد.
اکبر جزینی افزود: شهرداری درچه تمام تمهیدات لازم را در مسیر رعایت کرده و این تصادف در جاده فرهنگیان به‌وقوع پیوسته و ربطی به جاده در حال احداث ندارد.
تصادف مرگبار
 همدان- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: راننده نوجوان با عدم تسلط و مهارت در کنترل خودرو حین رانندگی، خود و یک تن دیگر را به کام مرگ کشاند.  
سرهنگ نعمت‌الله زنگنه افزود: این نوجوان ۱۷ ساله فاقد گواهینامه با خودروی پدرش با همراهی پنج تن از دوستان خود در خیابان تردد می‌کرد که به علت سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل خودرو طی برخورد با جدول و واژگونی خودرو به پهلوی راست، تصادف شدیدی را در بلوار احمدی روشن رقم زد.
وی افزود: مجروحان این سانحه رانندگی که بین 15 تا 17 سال سن داشتند به بیمارستان منتقل شدند امادو تن از آنها از جمله راننده نوجوان این وسیله نقلیه جان باختند.
برق گرفتگی
زنجان- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان سلطانيه زنجان، ازفوت فردجوانی براثر سانحه برق گرفتگی در حین تعمیر کولر آبی در محل کار خود خبر داد.حسین اصانلو، گفت: برابر اعلام مرکز درمانی شهرستان سلطانیه مبنی بر فوت مشکوک جوانی 35 ساله، ماموران انتظامی در محل حاضر و مشخص شد این جوان کارگر شرکت سیلو در حین کار با کولر آبی، دچار برق گرفتگی شده است و قبل از رسیدن به مرکز درمانی فوت کرده است.
دستگیری قاچاقچی
یزد- خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: پنج قاچاقچی در پوشش کولبری دستگیر شد ند.
سرهنگ محمد حسین ستوده افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر یزد در یک عملیات ایست وبازرسی، پنج قاچاقچی را که قصد انتقال 120 کیلو تریاک به صورت کولبری به یزد را داشتند، دستگیر کردند.
سیلاب دختر را برد
زاهدان- فارس: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ایرانشهر از جان باختن یک دختر هفت ساله بر اثر سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.محمودرضا ناصح گفت: یک دختر بچه هفت ساله در روستای تنگه سرحه نیکشهر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داد.
بازداشت قاتل
سرویس شهرستانها: رئیس‌ پلیس آگاهی استان البرز با‌ اشاره به كشف جسد سوخته دختر جواني در شهرستان فرديس، گفت: خواستگار کینه توز اقرار کرد که در پي اختلافات، نامزد خود را پس از قتل، جسدش را به آتش کشیده است.
سرهنگ «جواد صفایی» افزود:  در پي اطلاع خانواده دختر جوانی به نام «مریم فرجی» مبني بر اينكه دخترشان از منزل خارج شده و ديگر برنگشته است موضوع به صورت ويژه در دستور كار کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان فردیس قرار گرفت.
وی افزود: در بررسي هاي اوليه پليس مشخص شد، دختر مفقود شده همان روز با يك دستگاه خودرو از منزل خارج شده و دیگر بازنگشته است.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات، جسد دختر جوان در اطراف شهرستان فرديس كشف و تحقيقات پليس براي شناسايي قاتل آغاز شد.
این مقام انتظامی خاطرنشان كرد: براساس سرنخ‌های موجود و نیز تحقیقات محلی، کارآگاهان به فردی که خواستگار دختر جوان بود، مظنون شده و وی را دستگیر کردند.
سرهنگ صفایی تصریح کرد: متهم به قتل در ابتدا منکر حقایق شد اما در مقابل ادله و شواهد موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اقرار کرد به علت اختلافات با مقتول، «مریم» را به قتل رسانده و پس از سوزاندن پیکرش در اطراف فرديس، وی را در همان محل دفن کرده است.
تازه آباد لرزید
کرمانشاه - ایرنا: زمین لرزه‌ای با قدرت 4/2 درجه ریشتر ساعت 10 و30 دقیقه دیروز (دوشنبه) شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری در 16 کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی، 27 کیلومتری جوانرود و 33 کیلومتری کوزران بوده است.
کشف وحوش
سمنان- ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان از متلاشی شدن باند خرید وفروش حیوانات وحشی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه دو نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
عباسعلی دامنگیر اظهار کرد: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر فروش یک قلاده کاراکال موضوع تحت پیگیری یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این فرد از اهالی سبزوار بوده که در استان سمنان اقدام به خرید و فروش حیوانات وحشی می‌کند.مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان این‌که پس از شناسایی کامل این فرد بازرسی از محل زندگی این متخلف در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: در بازرسی‌های اولیه یک قلاده کاراکال و یک رأس آهوبره کشف و دو متهم این پرونده دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.