kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹

کوتاه اقتصادی


 
  * یارانه نقدی تیرماه فردا قابل برداشت است.براین اساس‌، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: هشتاد و نهمین مرحله واریز یارانه نقدی خانوار ساعت 24 امشب 26 تیر ماه سال 97 به ازای هر نفر 455 هزار ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه فردا قابل برداشت می‌شود. همچنین افزایش حداقل مستمری و معوقه سه ماه گذشته خانوارهای مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز به حساب افراد تحت پوشش واریز خواهد شد.
* بیمه ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی پرواز تهران- یاسوج آمادگی کامل این شرکت برای اخذ مدارک از خانواده‌های عزیز برای انجام امور مربوط به ایفای تعهدات مربوط به غرامت فوت حادثه‌دیدگان را اعلام کرد.
* رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد. مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش 500 تومانی نرخ مرغ از ابتدای هفته جاری در بازار خبر داد و گفت: روز دوشنبه نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 800، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 7 هزار و 950، تحویل درب واحدهای صنفی 8 هزار و 100 و خرده فروشی 8 هزار و 850 تومان بود.
* رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور با بیان اینکه قیمت شیرخام ۱۵۷۰ تومان تعیین شده و منتظر امضا و ابلاغ این مصوبه هستیم، گفت: براین اساس قیمت لبنیات نیز ۹ تا ۱۰ درصد گران می‌شود. سید احمد مقدسی در گفت‌و‌گو با مهر با بیان اینکه نرخ شیرخام بعد از مدت‌ها کش و قوس، ۱۵۷۰ تومان و با چربی هر دهم ۱۵ تومان درب دامداری تعیین شده است، اظهار کرد: سازمان حمایت با بررسی همه شواهد و مستندات موجود این قیمت را تعیین کرده و در حال حاضر منتظر امضا و ابلاغ آن توسط ۹ ارگان مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد تنظیم بازار و غیره هستیم.
* یک محموله ۳۴ کانتینری سوخت قاچاق در گمرک شهید رجایی کشف شد. به گزارش تسنیم، ماموران گمرک شهیدرجایی بندرعباس در بازرسی از 34 دستگاه کانتینر 20 فوت متوجه مغایرت در کانتینرهای بارگیری شده و کالای اظهاری شدند و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، کانتینرهای بارگیری شده جزو کالای اظهاری به گمرک نبوده است. بنابراین گزارش، وزن خالص این محموله 474 تن و به ارزش 469 هزار و 260 دلار بوده که طبق برنامه‌ریزی قرار بود قاچاقچیان این میزان سوخت را به کشور هندوستان منتقل کنند.