kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
بازدید سرزده قاضی سراج از کارخانه ایران خودرو

سازمان بازرسی کل کشور و خودروسازان برای حذف دلال‌ها از بازار توافق کردند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو برنامه‌های این سازمان برای از بین بردن قیمت‌های کاذب خودرو را تشریح کرد.


 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش از ظهر دیروز به همراه هیئتی از بازرسان امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی از گروه صنعتی ایران‌خودرو بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج در حاشیه این بازدید سرزده گفت: بعد از افزایش ناگهانی قیمت خودرو، سازمان بازرسی کل کشور به طور مستمر در دو گروه بزرگ خودروسازی کشور حضور داشته و ارتباط مستقیمی با مدیرعامل ایران خودرو و سایر مدیران خودروساز داشتیم تا تمهیداتی صورت گیرد و اقدام عاجلی راجع به شکستن فضای قیمت خودرو که افزایش سرسام آوری در حاشیه بازارداشته، انجام شود.
سراج با اشاره به مذاکرات این سازمان با شرکت‌های خودروساز داخلی، افزود: با ورود سازمان، شرکت‌های خودروساز هم برخورد مثبتی داشتند و قول مساعد همکاری درباره افزایش تولید خودرو و عرضه به بازار داده اند و همان طور که امروز شاهد بودید، در برخی خطوط تولید مانند خط پژو تولید 206 کارگران عنوان کردند که سه شیفته کار می‌کنند. همچنین سازمان درباره عرضه خودرو توسط خودروسازهای داخلی از طریق فروش اینترنتی ورود کرده و بررسی‌ها درباره میزان تولید و عرضه خودرو از سوی خودروسازها ادامه دارد.
وی با اشاره به کاهش قیمت خودرو طی چند روز اخیر، گفت: البته سازمان بازرسی به این مقدار کاهش قیمت خودرو در بازار قانع نیست و این مسیر را تا واقعی شدن قیمت خودرو ادامه خواهد داد.
رئیس سازمان بازرسی همچنین از قول مساعد خودروسازهای داخلی در عرضه سریع خودرو خبر داد و افزود: امروز (دیروز) قرار است ایران خودرو اقدام به فروش اینترنتی خودرو به قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت کند و شهروندانی که مایل به خرید خودرو هستند می توانند خودروی مورد نظر خود را ثبت نام کنند. البته مقرر شده که سایت برای فروش خودروهای مختلف مرحله به مرحله بازگشایی شود و ثبت نام طی چند روز برای مدل های مختلف خودرو این شرکت ادامه خواهد داشت.
سراج ادامه داد: توافقی که انجام شده است این بود که خودروسازان سعی کنند خودرو را به دست مصرف‌کننده واقعی برسانند و حتی کنترل کنند چنانچه خودرویی تحویل نمایندگی‌ها داده می‌شود، به دست مصرف‌کننده برسد تا بازار خودرو دست دلال‌ها نیفتد و از اقدامات عوامل خارجی و داخلی که به دنبال برهم زدن بازار هستند، جلوگیری
 شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین توافق کرده‌ایم که خودروسازان از طریق کنترل سامانه ثبت نام و فروش نظارت کنند تا با هر کد ملی به شخص حقیقی و مصرف کننده واقعی، یک خودرو تحویل داده شود. با این اقدامات امیدواریم قیمت خودرو را به حداقل ممکن کاهش دهیم و با حذف دلالان از این بازار، همه مردم بتوانند از خودرو داخلی استفاده کنند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتکار خودرو گفت: من نیز این موضوع را شنیده‌ام. سازمان بازرسی موضوع را بررسی کرده است و در آینده نزدیک درباره این موضوع نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
گفتنی است، طبق اعلام قاضی سراج، سازمان بازرسی از هفته گذشته به صورت جدی وارد چهار بازار خودرو، مسکن، سکه و ارز شده است.