kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی آحارونوت 54 درصد سربازان اسرائیلی معتادند

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» می‌گوید تحقیقات مستندش نشان می‌دهد 54 درصد از سربازان رژیم ‌اشغالگر قدس، مواد مخدر مصرف می‌کنند.



این روزنامه سپس به اطلاعات مرکز مبارزه با اعتیاد اسرائیل استناد کرده و نوشته بسیاری از این نظامیان اقدام به مصرف حشیش می‌کنند. طبق گزارش سالانه ارتش اسرائیل مصرف مواد مخدر در میان سربازان این رژیم بیشتر در سنین 18 تا 24 سالگی است که نسبت به 10 سال قبل که 11 درصد بود، افزایش چشم‌گیری دارد.
این روزنامه سپس به برخی دلایل که باعث به وجود آمدن چنین وضعی در میان نظامیان اسرائیلی شده ‌اشاره کرده و نوشته، فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل در سال‌های گذشته در این زمینه تساهل نشان داده و اقدامات تنبیهی و بازدارنده مناسبی در برابر سربازانی که مواد مخدر مصرف می‌کردند، اتخاذ نکرده‌اند و این موضوع باعث افزایش این پدیده میان آنها شده است.
گفتنی است خدمت وظیفه عمومی در سرزمین‌های ‌اشغالی برای افراد بالای ۱۸ سال اجباری است. طول خدمت سربازی برای مردان دو سال و هشت ماه و برای زنان دو سال است و تنها نیمی از فراخوانده شدگان برای خدمت، حاضر به معرفی خود می‌شوند. دیگران به دلایل مختلف از جمله تحصیلات مذهبی، معافیت جوامع اقلیت، امتناع از خدمت و کمبود انگیزه از پیوستن به ارتش صهیونیستی خودداری می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از صهیونیست‌ها از رفتن به سربازی امتناع می‌کنند یا به هنگام جنگ‌های تحمیلی با فلسطینی‌ها به خودزنی می‌پردازند تا خود را از مرگ نجات دهند.