kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

تظاهرات بزرگ مردم الحدیده علیه آمریکا، فرانسه، اسرائيل و آل‌سعود

مردم شهر «الحدیده» در واکنش به تجاوز ائتلاف سعودی- آمریکایی و با برگزاری تظاهراتی، حملات وحشیانه به مردم بیگناه یمن به‌ویژه در الحدیده را محکوم کردند.



تشدید حملات وحشیانه عربستان و امارات به همراه شرکای خارجی خود به شهر بندری الحدیده باعث شد که مردم این شهر دست به تظاهرات علیه این ائتلاف عربی، غربی و عبری بزنند.
تظاهرات‌کنندگان با قرائت بیانیه‌ای ‌اشغالگری و حملات اخیر ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان و همدستی سازمان ملل متحد با ‌اشغالگران را محکوم کردند. به گزارش شبکه یمنی «المسیره»، معترضان یمنی در این بیانیه‌ تأکید کردند که «امروز به خیابان‌ها آمدیم تا به دنیا بگوییم نیروهای متجاوز به دنبال تحمیل هیمنه و سلطه خود بر تمامی نقاط یمن هستند.»
افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات همچنین اعلام کردند ائتلاف متجاوز سعودی نمی‌تواند آنها را با عناوین دروغ فریب دهد، چرا که این متجاوزان بودند که بمب‌ها را بر سر ملت یمن ریخته و مرتکب جنایت علیه آنها شده‌اند. در این بیانیه تأکید شده: «ما فرزندان تهامه در کنار قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی و برادران خود در استان‌های یمن که از تهامه دفاع می‌کنند، خواهیم ایستاد. این بیانیه مسئولیت همه جنایت‌ها و تبعات محاصره یمن را هم متوجه کشورهای آمریکا، عربستان و امارات و متحدهای آنها دانست و تأکید کرد که ائتلاف عربستان حتی اگر همه ارتش‌های دنیا را گردهم آورد، این باور یمنی‌ها که این ائتلاف سعودی متجاوز و‌ اشغالگر است، هرگز تغییر نخواهد کرد. در پایان این بیانیه، تظاهرات‌کنندگان یمنی بار دیگر بر سخنان اخیر «سید بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن که گفته بود «همه جای یمن آزاد خواهد شد» تأکید کردند.