kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
در نشست شنبه‌های انقلاب مطرح شد

رویکرد انقلاب اسلامی مشارکت مردم در حفظ امنیت کشور است

در دهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در حوزه امنیت که در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد بر رویکرد انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت مردم در حفظ امنیت کشور تاکید گردید.





سردار احمدرضا رادان رئیس ‌مرکز مطالعات راهبردی ناجا صبح دیروز در نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در حوزه امنیت که در مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: شوخی نیست که انقلاب اسلامی در همان ابتدا در همه کوچه پس‌کوچه‌هایش درگیر شود، در خوزستان، کردستان، بلوچستان، و غیره که هرکدام در هر نظام نوپای دیگر برای ساقط کردن کافی بود.
رادان ادامه داد: در آن زمان کاری نداشت که از یک روستای ‌اشغال شده توسط ضدانقلاب عبور کرد اما ما بسیار شهید دادیم که مردم در درگیری‌ها آسیب نبینند، لذا مردم کردستان آذربایجان‌غربی شیفته انقلاب اسلامی هستند، آنها دیدند که رزمندگان ما از جان خود گذشتند تا مردم آسیب نبینند.
رادان با ‌اشاره به اینکه اگر هنرمند ما می‌تواند بروز و ظهور داشته باشد در سایه امنیت است، گفت: اگر امنیت نباشد، مردم تلاش نمی‌کنند زندگی کنند بلکه فقط می‌کوشند زنده بمانند. اگر امروز جرأت نمی‌کنند وارد مرزهای ما شوند از عزم و اراده ماست.
رویکرد انقلاب حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در حفظ امنیت کشور
سردار سرتیپ رستگارپناه رئیس ‌پژوهشکده امنیت ملی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رویکرد انقلاب اسلامی براساس اعتقادات و انگیزه‌های دینی و حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در عرصه‌های مختلف نتایجی به بار داشته است در برشماری آنها اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت مردم اولین دستاورد این رویکرد بوده است چرا که در نظام‌های دیگر مردم در حاکمیت جایگاه ندارند و نگاه این نظام‌ها به امنیت سخت‌افزاری است. رستگارپناه با ‌اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران مردم با مشارکت خود در حفظ امنیت پایدار کشور نقش دارند گفت: در سایه مشارکت مردمی فضای مناسبی برای رشد و تعالی همه جامعه به وجود آمد و دستگاه‌های امنیتی هم خود را برای تعامل با مردم تعریف
کرده‌اند.
رئیس ‌پژوهشکده امنیت ملی در پایان گفت: اگر امنیت مبتنی بر قدرت و ابزار باشد بالاخره یک روز شکسته می‌شود اما اگر مبتنی بر تلاش و گذشت مردم باشد، امنیت از پایداری لازم برخوردار خواهد بود.