kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

ناگفته‌های کشورهای حاضر در جام جهانی در «به وقت جام»(اخبار ادبی و هنری)

مجموعه مستند «به وقت جام» به بهانه برگزاری جام جهانی به بیان ناگفته‌هایی از تاریخ کشورهای حاضر در این رقابت ورزشی می‌پردازد.



حسن موسوی فرد، مدیر تولید مجموعه «به‌وقت جام» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: این مجموعه مستند در هر قسمت به بررسی کشورهای حاضر در جام جهانی 2018 در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی می‌پردازد. تا به حال دو قسمت از این مجموعه درباره انگلیس و کره‌جنوبی پخش شده است و بناست از دوشنبه این هفته، هر روز بین دو مسابقه فوتبال، یک قسمت از این مجموعه روی آنتن برود.
وی افزود: با توجه به اینکه این روزها ذهن جامعه درگیر فوتبال و بازی‌های جام جهانی است به نظرمان رسید که مردم آمادگی بیشتری برای دیدن مستندهایی درباره مسائل ناگفته یا کمتر گفته شده درباره تاریخ کشورهای حاضر در جام جهانی را دارد.
مدیر تولید «به وقت جام» درباره تفاوت این مستند با آیتم‌های معرفی کشورها در برنامه «2018» هم اظهار کرد: بخش معرفی کشورها در برنامه 2018 به صورت کوتاه و بیشتر از جنبه فوتبال به کشورها می‌پردازد. اما «به وقت جام» در هر قسمت در قالب یک فیلم مستند حدودا 30 دقیقه‌ای در مصاحبه با مردم، کارشناسان یا با استفاده از منابع آرشیوی، مسائل مختلف یک کشور را بررسی می‌کند. به طور مثال، در مستندهای مربوط به کشورهای آمریکای لاتین، به تأثیر استعمار در این کشورها می‌پردازیم. همچنین در معرفی کشورهای مسلمان یا عرب حاضر در جام جهانی نیز به مسائل مبتلابه این کشورها توجه کرده‌ایم.