kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

روی خط جام جهانی ۲۰۱۸




تمرین تیم ملی
پشت درهای بسته
تیم ملی فوتبال ایران پس از تمرین ریکاوری که روز پنج شنبه در کمپ لوکوموتیو مسکو برگزار کرد دیروز تمرین ریکاوری دیگری را در همین کمپ برگزار ‌کرد.تمرین روز جمعه تیم ملی ساعت ۱۱:۳۰ به وقت ایران برگزار شد که این تمرین پشت درهای بسته انجام شد.
غیبت تیم داوری ایران
در دور دوم مرحله گروهی
تیم داوری ایرانی متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری در دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قضاوت نخواهند کرد و آماده قضاوت در دور سوم مرحله گروهی می‌شوند.تیم داوری ایرانی در دور اول مرحله گروهی بازی آلمان و مکزیک را قضاوت کرد و توانست بهترین عملکرد را نسبت به دیگر تیم‌های داوری جام جهانی در دور اول داشته باشد.
هشدار سانتوس به رسانه‌های پرتغالی درباره بازی با ایران
سرمربی تیم ملی پرتغال پیغامی به رسانه‌های داخلی این کشور ارسال کرده تا درباره بازی با ایران هشدار بدهند.در تمرین دیروز تیم ملی پرتغال، خبرنگاران پرتغالی از پیغام خاص فرناندو سانتوس برای رسانه‌های این کشور صحبت کردند.سرمربی تیم ملی پرتغال به خبرنگاران رسانه‌های کشورش در روسیه اعلام کرده در رسانه‌های خود درباره بازی ایران هشدار بدهند تا مردم از سختی این مصاف بیشتر بدانند.خبرنگاران پرتغالی در تمرین دیروز اعلام کردند این پیغام خاص فقط به آنها رسیده و سانتوس خبرنگاران پرتغالی را مامور کرده تا این هشدار را در رسانه‌های خود منعکس کنند.
این در حالی است که به گزارش رکورد پرتغال،‌ دو بازیکن این تیم ژائو موتینیو به دلیل سرما خوردگی و رافائل گوئریرو به دلیل درد پا تمرینات تیم پرتغال را از دست داده‌اند.
راموس: کی‌روش مثل مارادونا
حرف‌های بی‌معنا می‌زند!
کاپیتان تیم ملی اسپانیا و عضو باشگاه رئال مادرید سخنان اهانت آمیزی علیه سرمربی تیم ملی ایران بیان کرد.
به گزارش سایت گاردین انگلیس، کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران پس از بازی با اسپانیا قبل از اینکه سرخیو راموس سوار به اتوبوس تیم ملی کشورش شود او را بغل کرد. در این لحظه کاپیتان ماتادورها با نگاهی کنایه آمیز گفت: الان می‌آید بغلت می‌کند! در بین دو نیمه نیز کی روش او را بغل کرد و اظهاراتی نیز بعد از بازی انجام داد که راموس در پاسخ به او گفت: کی روش هم مثل مارادونا چیزهایی را می‌گوید که بی‌معنا است.راموس در ادامه به جنگ لفظی که کارواخال بعد از بازی با اسپانیا راه انداخته بود و عنوان کرده بود که ایران ضد فوتبال بازی می‌کند، گفت: من قضاوتی نمی‌کنم. این روش نیز جزئی از فوتبال است. اگر آنها بخواهند وقت کشی کنند این مشکل آنهاست. می‌خواهیم به شکل دیگری به پیروزی برسیم. اما این موضوع درست است که داور به آنها اجازه داد هر کاری بکنند و تمام درگیری‌هایمان را خطا گرفت.
نیمار از روماریو عبور کرد
تیم ملی فوتبال برزیل در دیداری نفس گیر مقابل کاستاریکا به سختی با 2 گل در وقت‌های اضافه پیروز شد. نیمار در واپسین دقایق دیدار مقابل کاستاریکا گلزنی کرد تا اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر برساند و سومین گلزن برتر تاریخ برزیل لقب گرفت.نیمار گل دوم برزیل را در دقیقه 7+90 به ثمر رساند تا پایش به گلزنی در رقابت‌های جام جهانی باز شود.وی با این گل تعداد گل‌های خود را به عدد 56 رساند تا از روماریو عبور کند.نیمار حالا در شرایطی که 26 سال سن دارد به تنهایی سومین گلزن برتر تاریخ سلسائو محسوب می‌شود.رونالدو با 62 گل و پله با 77 گل در رده‌های دوم و اول قرار دارند.
داور با کمک VAR‌ فریب نیمار را نخورد
در جریان دیدار برزیل و کاستاریکا، نیمار در محوطه جریمه حریف سرنگون شد که داور ابتدا اعلام ضربه پنالتی کرد اما در ادامه تکنولوژی VAR باعث شد تا داور از تصمیمش برگردد. در دقیقه 80 این بازی یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه کاستاریکا رخ داد که داور خطای بازیکن کاستاریکا بر روی نیمار را گرفت؛ اما در ادامه با اعتراض بازیکنان کاستاریکا، داور ترجیح داد از تکنولوژی VAR استفاده کند و پس از اینکه صحنه آهسته بازی را دید، تصمیمش مبنی بر اعلام پنالتی را برگرداند تا در ادامه نیمار لبخند تلخی به داور بزند.
داد فیفا، یوفا و کاف
از سرقت سعودی‌ها درآمد!
یک سایت انگلیسی گزارشی را درباره سرقت بزرگ شبکه سعودی خبر داد که همه مسئولان فوتبال دنیا درگیر این موضوع است. به گزارش سایت «independent» انگلیس، اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) نیز به فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) ملحق شد تا شبکه تلویزیونی عربستان را که به صورت غیر قانونی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه را پخش می‌کند، محکوم کند.شبکه BeoutQ سعودی تمام مسابقات جام جهانی روسیه را تاکنون به صورت غیرقانونی پخش کرده است. این شبکه در نتیجه قطع رابطه عربستان با قطر به وجود آمده است چون هواداران سعودی نمی‌توانند مسابقات ورزشی را از شبکه‌های بین اسپورت قطر تماشا کنند.فیفا هفته گذشته اعلام کرد که شبکه سعودی مسابقات جام جهانی 2018 را به صورت غیرقانونی پخش می‌کند و ما از این موضوع آگاه هستیم. یوفا در بیانیه خود این سرقت سعودی‌ها را محکوم کرد و نوشت: یوفا با تمام قدرت تمام پخش‌های غیر قانونی را محکوم می‌کند.این اقدام شبکه عربستان تهدید بزرگی برای فوتبال اروپا به شمار می‌آید.کنفدراسیون فوتبال آفریقا(کاف) نیز از سرقت سعودی‌ها باخبر شده و این قانون شکنی را محکوم کرد و نوشت: یک شبکه به نام BeoutQ ، یک عملیات سرقت بزرگ علیه گروه BeIN Media ایجاد کرده است.
هافبک کلمبیا تهدید به مرگ شد
هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال کلمبیا پس از دریافت کارت قرمز و دادن پنالتی به ژاپن، به مرگ تهدید شد.
تیم‌ ‌ملی فوتبال کلمبیا در نخستین بازی‌اش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دو بر یک مغلوب ژاپن شد. کارلوس سانچس در ‌دقیقه سه بازی به علت خطای هند در محوطه جریمه کارت قرمز مستقیم گرفت و از بازی اخراج شد. داور یک پنالتی‌ را به نفع تیم آسیایی گرفت و ژاپن یک بر صفر پیش افتاد. اخراج این بازیکن در شکست کلمبیا بسیار تاثیرگذار بود. پس از گذشت چند روز از این اتفاق هافبک کلمبیایی به مرگ تهدید شد.ممکن است سانچس سرنوشتی مشابه آندرس اسکوبار داشته باشد. اسکوبار مدافع کلمبیایی پس از جام جهانی ۱۹۹۴ کشته شد. او با گل به خودی که در آن سال زد، در حذف تیمش نقش مستقیم داشت.در این شرایط پلیس کلمبیا در تلاش است افرادی که سانچس را به مرگ تهدید کرده‌اند را شناسایی کند تا اتفاقی مشابه اسکوبار برای سانچس رخ ندهد.
امباپه جوان‌ترین گلزن فرانسوی
در یک تورنمنت
مهاجم تیم ملی فرانسه با گلزنی برابر پرو تبدیل به جوان‌ترین گلزن تیم ملی فرانسه در یک تورنمنت رسمی شد.کیلیان امباپه، مهاجم فرانسوی با گلزنی در برابر پرو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تبدیل به جوان‌ترین گلزن فرانسه در یک تورنمنت شد.امپابه که گل نخست فرانسه را در دقیقه ۳۴ دیدار با پرو به ثمر رساند، تنها ۱۹ سال و ۱۸۳ روز سن دارد.
انتقاد تند سیمئونه از تیم ملی آرژانتین
سرمربی تیم فوتبال آتلتیکو مادرید به شدت از عملکرد تیم ملی آرژانتین انتقاد کرد.شکست تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین مقابل کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اصلی‌ترین موضوع صحبت‌ اکثر فوتبال دوستان و بزرگان این رشته است. شبکه کوپه یک فایل صوتی از دیگو پابلو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی آتلتیکومادرید منتشر کرد که در حال صحبت با دستیارش خرمن مونو بورگوس است و به شدت از تیم‌ ‌ملی و خورخه سامپائولی انتقاد می‌کند.سیمئونه در این فایل صوتی گفت‌: شرایطی که اکنون تیم‌ ‌ملی دارد و در این چهار سال اخیر داشته بد بوده است. نه رهبری و نه هدایتی از طرف کسانی که باید تیم‌ ‌ملی را به پیش ببرند وجود ندارد.سرمربی آرژانتینی در ادامه‌ اظهار کرد: تیم در شرایط بدی قرار دارد اما آرژانتین به نظرم صعود خواهد کرد. نیجریه می‌تواند ایسلند را شکست دهد و به همین خاطر ما با شکست تیم‌ ‌ملی نیجریه می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم. هرگز ایسلند مقابل تیم‌ ‌ملی کرواسی پیروز نخواهد شد. اکنون صعودمان به مرحله یک هشتم نهایی به ایسلند وابسته است. این تیم نباید دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد.سرمربی آتلتیکومادرید در ادامه‌ از ویلی کابایرو انتقاد کرد و گفت‌: او برابر اسپانیا و ایتالیا بازی کرد و ‌اشتباه کرد. طبیعی است وقتی این‌اشتباه را در جام جهانی انجام دهید، دروازه باز می‌شود. همه می‌گویند بازیکنان از همه مهم‌تر هستند اما وقتی سرمربیان خوب کار نکنند، شرایط بدتر می‌شود. لیونل مسی بازیکن خیلی خوبی است اما چرا در میان بازیکنان فوق‌العاده‌ قرار دارد؟ اگر قرار باشد میان مسی یا کریستیانو رونالدو یک نفر را انتخاب کنید کدام یک را بر می‌گزینید؟
خشم جادوگر فوتبال
در روز تحقیر آلبی سلسته
دیگو مارادونا بازیکن افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین پس از اینکه برای سومین بار دروازه تیم ملی کشورش باز شد، در جایگاه ویژه ‌اشک ریخت.
* در دقایق پایانی این دیدار با توجه به نتیجه‌ای که برای آرژانتین رقم خورده بود‌اشک تماشاچیان سرازیر شده بود. دوربین ورزشگاه به سمت یکی از هواداران رفت که پسر بچه کوچکی به آغوش پدرش رفت و به شدت‌گریه می‌کرد.
* به خاطر‌اشتباهی که در گل اول دروازه بان آرژانتین مرتکب شد، هواداران این تیم به شدت از این اتفاق ناراحت بودند و زمانی که توپ به سمت دروازه بان تیم ملی آرژانتین می‌رفت او را «هو» می‌کردند.
* در نیمه اول زمانی که تیم ملی آرژانتین موقعیت خوبی برای گل زدن داشت، دیگو مارادونا ستاره سابق تیم ملی آرژانتین که در اتاق شیشه‌ای(جایگاه ویژه) بازی را تماشا می‌کرد به قدری هیجان زده شده بود که می‌خواست از بالای شیشه‌ بیرون بپرد که رفتار او باعث توجه همگان شد.
* پس از گل سومی که تیم ملی آرژانتین دریافت کرد، «دیگو مارادونا» بازیکن افسانه‌ای تیم ملی این کشور از شدت ناراحتی‌اشک می‌ریخت.
مودریچ: با مهار کردن مسی
این پیروزی بزرگ را کسب کردیم
هافبک تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی از دلیل اصلی پیروزی ارزشمند این تیم برابر آلبی سلسته سخن به میان آورد.تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی توانست در دیدار حساس برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین با سه گل به پیروزی برسد و با شش امتیاز به دور بعد راه پیدا کند.
لوکا مودریچ، هافبک رئال مادرید در این دیدار توانست عملکرد درخشانی از خود نشان دهد و بازهم به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شود. او بعد از بازی گفت‌: باید بازی به بازی پیش برویم و چنین پیروزی‌ها ما را مغرور نکند. پیروزی برابر آرژانتین اعتماد به نفس ما را بالا خواهد برد. مغرور شدن و واقع گرا نبودن شرایط را سخت خواهد کرد. باید خود را آماده دیدار بعدی کرد.هافبک رئال مادرید در پایان سخنان خود، همچنین ‌اضافه کرد: فضاها را بر روی مسی بستیم و توانستیم با مهار کردن او به پیروزی برسیم. مسی خطرناک‌ترین بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین بود و طبیعی است که برای پیروز شدن باید او را مهار کنیم.