kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۲۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
دشمن می‌خواهد ما را در ذهن و قلب خود شکست دهد

سردار سلامی: عجیب است که برخی امنیت را در خلع‌سلاح می‌بینند!

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانش گفت: زمانی که به دشمن نزدیک می‌شویم، بسیار ایمن‌تر از زمانی هستیم که دشمن به سمت ما می‌آید. این یک استراتژی است.





سردار حسین سلامی در همایش بسیج اساتید استان خراسان رضوی به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، ضمن تبریک روز ملی بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، اظهار کرد: ما برای پیشرفته شدن چیزی کم نداریم. خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند فشاری بیش از آنچه تا امروز بر ما تحمیل شده، اعمال کند زیرا دشمن تمام قدرت خود را اعمال می‌کند و این فقط روانی است و فاقد محتوا است. ما خواهیم دید که این هیچ تاثیر تعیین‌کننده و اضافه‌ای نخواهد داشت، به شرطی که به رهنمودها و  فرمایشات رهبر انقلاب و الگوها و مدل‌های ایشان برای اداره جامعه با سبک انقلابی و جهادی عمل کنیم.
سلامی با‌ اشاره به اینکه هنر دیگر انقلاب این بود که سطح قاعده قدرت یعنی سطوح تماس با دشمن را افزایش داد، تصریح کرد: انقلاب دشمن را در میدان‌های وسیع درگیر کرد تا حجم قدرت دشمن در واحد سطح کاهش یابد. زمانی که فلسطینی‌ها مجهز می‌شوند و حزب‌الله شکل می‌گیرد، تمام آن سرزمین امروز میدان تقاطع آتش‌‌هایی می‌شود که می‌تواند تمام نقاط فلسطین ‌اشغالی یعنی تمام نقاط مربوط به رژیم صهیونیستی را با حجم دلخواه از غرب و شمال مورد اصابت قرار دهد. این محبوس کردن دشمن در جغرافیایی کوچک است. دشمنی که عمق قدرت او آمریکا و اروپا است.
 جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما معمولا به فضای عملیات روانی دشمن توجه می‌کنیم. آن اندازه که دشمن واقعیت دارد، در فضای عملیات روانی بسیار هراسناک نشان داده می‌شود. هنر امام و رهبر این بوده که توانسته‌اند حقیقت این قدرت را با مجاز آن تفکیک کنند. امروز جنگ بر سر این است که ما دشمن را بزرگ و خود را کوچک ببینیم. امروز چیزی غیر از این نمی‌بینیم.
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی با‌ اشاره به اینکه بزرگی یک ملت به بزرگی تفکر، آرمان و اندیشه اوست، تصریح کرد: قدرتی مثل آمریکا این همه هزینه و گسترشی که در تمام جهان ایجاد می‌کند، قادر نیست تحولات سیاسی را مدیریت کند و قدرت تبدیل قوه و هزینه نظامی به منفعت سیاسی را ندارد. بسیاری دنبال این هستند که نشان دهند اگر ما مسیر مذاکره و سازش را پیش نگیریم، به جنگ می‌رسیم اما ما عکس این را می‌گوییم.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که به ما القا کنند، از ما بترسید ما خیلی بزرگ و شما کوچک هستید. این پروژه کوچک‌سازی را به شکل‌های دیگر نیز دنبال می‌کنند
جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی بیان کرد: به این دلیل که ما قدرت جنگیدن داریم جنگی رخ نمی‌دهد. زمانی که به دشمن نزدیک می‌شویم، بسیار ایمن‌تر از زمانی هستیم که دشمن به سمت ما می‌آید. این یک استراتژی است. ما اینگونه موفق شدیم. دشمن وقتی به ما حمله می‌کند که ما به دست خود ضعیف شده باشیم اما وقتی قوی هستیم او فاصله می‌گیرد و التماس می‌کند که ما در خطوط فعلی متوقف شویم.
سلامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ذهن جوانان ما را با این اندیشه‌ها پرورش دهد که کرنش و انعطاف در مقابل دشمن نافع تهدیدات است، عنوان کرد: در صورتی که ما تا امروز با ایستادگی، حرکت به سمت دشمن، گشودن مرزهای جدید و ایجاد ساختارهای جدید قدرت، موفق بوده‌ایم. از دست دادن نفوذ و سیطره منطقه‌ای ما غیرممکن است. نفوذ ما فیزیکی نیست و حتی خود ما هم نمی‌توانیم نفود خود را قطع کنیم. این نفوذ مادی و همانند قدرت‌های دیگر نیست اما آنها تصور می‌کنند که اگر جغرافیای این نفوذ کوچک شده و  ایران منطقه‌ای به ایران ملی تبدیل ‌شود، به سادگی آسیب‌پذیر است.
وی افزود: حرکات دشمن پلکانی است. اگر در پله اول موفق شد به گام دوم می‌رود. عقب‌نشینی از خاکریز اول یعنی عقب‌نشینی تا عمق و از دست دادن همه چیز. این قاعده نبرد با دشمن است. عجیب است که هنوز افرادی  فکر می‌کنند که این نحوه تعامل با دشمن یعنی خلع سلاح شدن، پاسخگو است.
سلامی بیان کرد: زمانی که ما به این میزان قدرت داریم، دشمن نمی‌تواند با ما حرف بزند زیرا انرژی جهان امروز تحت مدیریت امنیتی ما است. آنها می‌دانند که جنگ با جمهوری اسلامی ایران، دامنه جهانی دارد و قدرت را در جهان تغییر خواهد داد. شاید امروز دولت آمریکا به ادراک جدیدی از این قدرت رسیده است. آنها می‌خواهند ما را در ذهن و قلب خود شکست دهند. ما ملتی هستیم که با قلب‌ها و ذهن‌هایمان زندگی می‌کنیم. تمام دستاوردها تحت سؤال هستند و آنها می‌خواهند پشیمان‌سازی کنند.