kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر 33916546 تمام ساعات شبانه‌روز

* تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید برای طولانی و کش‌دار نشدن مذاکرات فکر اساسی بکند والا غربی‌ها بنا دارند سالیان سال ما را با این مذاکرات بی‌نتیجه سرگرم سازند مسئولین هم باید مثل ما مردم به این باور برسند که راه حل عبور از تحریم‌ها مذاکرات نیست چون از این طریق آبی گرم نخواهد شد.
7014---0919
* در مورد درخواست گنجاندن برنامه موشکی ایران در لابه‌لای مذاکرات به اصطلاح هسته‌ای باید بگویم که به اعتراف غربی‌ها این مذاکرات یک بازی ساختگی برای متوقف کردن پیشرفت‌های راهبردی ایران است. مادامی که غربی‌ها در مسائل منطقه گرفتار هستند. حال چطور این جسارت را به خود داده‌اند که این توقع احمقانه گنجاندن برنامه موشکی در مذاکرات را از ما داشته‌اند جای سوال دارد. ریشه این موضوع به برخی رفتارهای انفعالی برمی‌گردد.
رضا محمودیان
* با توجه به دشواری راه در ادامه مذاکرات هسته‌ای ضرورت دارد مجلس قانونی را تصویب کند که هیچ معاهده‌ای بدون موافقت نمایندگان مجلس به امضا نرسد. چون در غیر این صورت کار مشکل‌تر خواهد شد و هزینه زیادی خواهیم داد.
1033---0913
* به آقای ظریف عرض می‌کنم همانطور که خود می‌دانید آمریکا و اذنابش دست از دشمنی با اسلام و ایران و آسیا و آفریقا و حتی سرخپوست‌ها برنمی‌دارند و تا دین و منابع مادی ما را از بین نبرند و تصاحب نکنند از خصومت و دشمنی دست بر نخواهند داشت. مبادا فریب مشتهای چدنی  پوسیده شده در دستکش مخملی آنها را بخورید.
1033--0913
* برخی حاشیه‌سازی‌ها نه تنها دولت را از اصل امور بازداشته است بلکه ظاهرا به مذاقش نیز خوش می‌آید. به راستی پهنای باند شبکه اینترنتی برای مردم مهم‌تر است یا مشکلات معیشتی! مردم توان تامین سبد کالایی روزمره خود را ندارند و مسئولین از چه داد سخن می‌دهند! آنچه مسلم است شعارهای انتخاباتی و وعده‌هایی که در مصاحبه‌ها داده شده فراموش شده است.
یک شهروند از تهران
* برای بنده و خیلی از افراد جامعه سوال شده که چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای فقط به برگزار نشدن سخنرانی بعضی از افراد حساسیت نشان می‌دهند و طی هماهنگی‌های پشت پرده با هم در یک روز موضوع را تیتر صفحه اول خود می‌کنند ولی در مورد جلوگیری از سخنرانی افراد و شخصیت‌های دیگر مثلا آقای دکتر جلیلی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند و در این مورد تیتر نمی‌زنند.
2405---0917
*‌ از رئیس سازمان محیط زیست انتظار می‌رود زحمت کشیده سری به روستای زیره فومن بزند و از نزدیک انواع مواد آلوده سرطانزای ناشی از کارخانه آقایان خاص چگونه علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم مزارع چای و شالیزارهای مردم روستا را آلوده ساخته است. در حالی که صدای فریاد اعتراض آنها به جایی نمی‌رسد.
8916---0911
* در برنامه زنده «رود» که از شبکه شما پخش می‌شود دو مجری خانم و آقا که محرم نیز نیستند یکدیگر را به اسم کوچک صدا می‌زنند این نوع رفتار با شئونات اخلاقی و اسلامی ما ایرانیان سازگاری ندارد و رواج آن از طریق رسانه ملی تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست.
0939---0913
* آقایان دولتی که به قانونی نبودن راهپیمایی در برابر وزارت کشور علیه بی‌حجابی ایراد می‌گیرند آیا عمل نکردن به قانون حجاب و عفاف در مراکز دولتی و در سطح جامعه را قانونی می‌دانند؟ مگر امام راحل(ره) نفرمودند: در جایی که مسئولین به وظیفه عمل نکردند، خود مردم وارد میدان شوند.
6946---0912
* در خبرها آمده بود که یک زورگیر با سابقه خواهر شهید را در بهشت‌زهرا(س) و در کنار قبر برادر شهیدش به قصد کشت مورد ضرب و جرح قرار داده و قریب به یک ماه است در حال کماست. قوه قضائیه باید در صدور رأی قاطع علیه این زورگیران با سابقه کمترین تردید به خود راه ندهد.
9489---0912
* در رابطه با طرح‌های ملی مانند احداث بزرگراه‌ها و یا انتقال آب خزر به جنوب نباید محیط زیست را چماق کرد و بر سر این طرح‌های عمرانی مهم کوبید. در کشورهای توسعه‌یافته هم با طرح‌های ملی و ماندگار این‌گونه برخورد نمی‌کنند.
صباغیان
* به علت گران شدن آرد در آبادان متاسفانه بسیاری از نانوایی‌ها از پخت نان دست کشیده‌اند. مردم محروم و مستضعف حاشیه شهر و اطراف بهمنشیر چه کنند و چگونه مشکل بی‌نانی را در استانی که یکی از استان‌های غنی در تولید گندم و ذخایر خدادادی مثل نفت و گاز است را برطرف نمایند؟
حیدری از آبادان
* مزدوران سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اگر به آب دریا هم دست بزنند نجس می‌شود. دفن ریچارد فرای موجب بی‌اعتمادی مردم به مسئولین خواهد شد. سازمان محیط زیست چرا ساکت شده است.
سیاوش مصفا- تهران
* مردم با مشکلات عدیده مالی و... دست و پنجه نرم می‌کنند آن وقت وزارت کشور هیئت حقیقت‌یاب برای عدم برگزاری همایش در بروجرد تشکیل می‌دهد! آیا بهتر نیست هزینه‌های حق ماموریت و ایاب و ذهاب و... را صرف رفع مشکلات مردم کنند؟
9752---0916
* کتابخانه ایثارگران پارک شهر خدمات ویژه‌ای به ما جانبازان می‌داد. کتاب‌ها را با پست می‌بردند و می‌آوردند اما الان 10 ماه است که این کتابخانه تعطیل شده است و ما هم از خدمات ارزنده فرهنگی آن محروم شده‌ایم. لطفا رسیدگی کنید.
قنبری
* از اینکه در اخبار شنیدم خرماها در نخلستان‌های دشتستان روی دست کشاورزان مانده خیلی ناراحت شدم. اگر مسئولان فکری به حال عرضه و فروش خرمای ارزان بکنند در ماه مبارک رمضان قطعا مردم خرماهای تازه و ارزانی مصرف خواهند کرد و این گونه نمی‌شود.
خانم محمدی
* متاسفانه نظارت دقیقی بر دخل و خرج برخی از مساجد تهران نیست. برخی از مساجد از درآمد ده‌ها باب مغازه استفاده می‌کنند و در برخی دیگر از مساجد باید برای پرداخت پول آب و برق و گاز از بین مردم پول جمع کنند.
1610---0919
* وزارت صنعت، معدن و تجارت مبلغ 8 میلیارد تومان به اعضای تعاونی لاستیک و روغن تهران بدهکار است، ولی مسئولین این وزارتخانه به روی خود نمی‌آورند. چرا؟
8085---0912
* شهرداری ورامین از سال 92 میدان رازی این شهرستان را برای احداث خط مترو تخریب کرده است. در حال حاضر این پروژه مشکلات زیادی را برای تردد شهروندان به وجود آورده، به گونه‌ای که ساعت‌ها در ترافیک معطل می‌شوند و این کار روزانه مردم شده است.
0576---0935
* در مجموعه برنامه‌های صدا و سیما باید فضایی هم به برنامه‌های کوتاه و تاثیرگذار ولی دائمی با مضامین معارف دینی  و اخلاقی اختصاص پیدا کند بلکه جامعه تا حدی از آثار زیانبار تهاجم فرهنگی دشمن در امان بماند.
6263---0938