kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

واحد دوم پالایشگاه فاز 12 پارس جنوبی آماده تولید شد

مجری فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی گفت: عملیات راه‌اندازی و شیرین‌سازی آزمایشی گاز در واحد دوم پالایشگاه فاز 12 پارس‌جنوبی با موفقیت انجام شده و تا ماه آینده تولید گاز از این فاز به حدود 25 میلیون متر مکعب می‌رسد.

به گزارش ایرنا از بوشهر، رسول فلاح‌نژاد افزود: برای تولید گاز شیرین در واحد(ترین) دوم این فاز تنها در انتظار افزایش ارسال گاز ترش از دریا به خشکی هستیم.
وی اضافه کرد: تولید گاز ترش در سکوی ‌Aاین فاز تا دو هفته آینده به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌یابد.
مجری فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با بیان این که هم‌اکنون روزانه حدود 12 میلیون متر مکعب گاز در واحد یک این فاز تولید می‌شود، ادامه داد: تا نیمه خرداد امسال این تولید به بیش از دو برابر (حدود 25 میلیون متر مکعب در روز) افزایش می‌یابد.
فلاح‌نژاد افزود: عملیات راه‌اندازی واحدهای سوم و چهارم فاز 12 میدان گازی پارس‌جنوبی در دست اجراست و بر اساس زمان‌بندی که پیش از این اعلام شده وارد مدار تولید خواهد شد.
مجری فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی گفت: عملیات بارگیری، نصب و راه‌اندازی سکوهای B و C  این فاز در موقعیت خود در خلیج‌فارس تا اواسط تیر امسال به پایان می‌رسد.
نصب سکوی فاز 15 پارس‌جنوبی
به گزارش، روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس عملیات بارگیری و نصب سکوی فاز 15 تا ماه آینده به پایان می رسد و برای این منظور هم اکنون شناور ابوذر 110 آماده حرکت به سمت بندرعباس برای بارگیری این سکو است.
سکوی فاز 15 پارس‌جنوبی با چهار طبقه در شرکت صنایع فراساحل (صف) در بندرعباس ساخته شده و وزن آن به همراه متعلقاتش حدود سه هزار و 700 تن است.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون سکوی دو هزار و 700 تنی فاز 16 پارس‌جنوبی توسط شناور شهید تندگویان نیز در حال نصب در فاصله 115 کیلومتری ساحل عسلویه است.
طبق طراحی‌های صورت گرفته، تولید و فرآوری اولیه گاز ترش استحصالی از 12 حلقه چاه فاز 16 مشترک پارس‌جنوبی توسط سکوی این فاز انجام و به وسیله خطوط لوله زیر دریایی به پالایشگاه‌های واقع در بخش خشکی عسلویه منتقل خواهد شد.