kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳

افراد خیر 6 هزار خانه برای کم‌درآمدها می‌سازند

رئيس هیئت مدیره خیران مسکن‌ساز کشور از ساخت حدود 6 هزار واحد مسکن محرومین توسط خیران مسکن‌ساز طی سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی درفشی در حاشیه مراسم افتتاح 310 واحد مسکن محرومین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 28 هزار واحد مسکونی در کشور توسط خیران در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه تاکنون ساخت 8 هزار و 500 واحد از این مسکن‌ها به پایان رسیده است، تصریح کرد: تعداد 20 هزار واحد مسکن نیز در دست اقدام است.
رئيس هیئت مدیره خیران مسکن‌ساز کشور با اشاره به این‌که به طور میانگین سالانه حدود 6 هزار واحد مسکن توسط خیران در کشور ساخته می‌شود، اضافه کرد: در سال جاری نیز ساخت حدود 6 هزار واحد مسکن محرومین با کمک خیران مسکن‌ساز در دست اجرا است.
درفشی با اشاره به اینکه بیشتر استفاده‌کنندگان از این مسکن‌ها اقشار کم‌‌درآمد هستند، بیان کرد: اینها بیشتر افرادی هستند که به دلیل مبلغ آورده کم امکان برخورداری از مسکن مهر را ندارند که مبلغ آورده آنها با کمک خیرین تامین می‌شود. اولویت در واگذاری‌ این واحدها برای افراد تحت پوشش بهزیستی، مددجویان کمیته امداد و افرادی است که توسط خیرین معرفی می‌شوند.
رئيس هیئت مدیره خیران مسکن‌ساز کشور با تاکید بر اینکه مدت زمان اجرای پروژه‌های مسکن این انجمن از زمان آغاز ساخت تا پایان، دو سال پیش‌بینی شده، متذکر شد‌: انجمن خیران مسکن‌ساز ایران تلاش می‌کند با کمک خیران، ‌آورده متقاضی در ساخت مسکن را کاهش دهد.
درفشی متوسط آورده متقاضی در ساخت واحدهای مسکن توسط این انجمن را بین 100 تا 150 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اما با توجه به شرایط هر نقطه از کشور و توان خیرین آن، می‌تواند این مقدار کاهش پیدا کند.
وی با بیان اینکه انجمن خیران مسکن‌ساز یکی از شاخه‌های حساب 100 امام(ره) است، یادآور شد: این انجمن از سال 86 در بنیاد مسکن آغاز به فعالیت کرده و در قبل از آن نیز زیرمجموعه راه و شهرسازی قرار داشته است.
رئيس هیئت مدیره خیران مسکن‌ساز کشور از فعالیت 2 هزار خیر مسکن‌ساز خبر داد و افزود: اما غیر از این افراد تعداد زیادی از خیران هستند که با این انجمن همکاری دارند.