kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
به دلیل خصوصی‌سازی نادرست

کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق دست از کار کشیدند

کارکنان و کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق برای دومین بار دست از کار کشیدند.
بافق- خبرنگار کیهان:

این اعتصاب از شامگاه شنبه آغاز شد. گفته می‌شود به علت این اعتصاب روزانه بالغ بر 30 میلیارد تومان خسارت به شرکت آهن مرکزی بافق وارد می‌شود.
چندی است به بهانه خصوصی‌سازی کارهایی انجام شده و شرایط به گونه‌ای شده که این شرکت و مردم بافق هیچ حقی نسبت به این معادن ندارند و این مغایر با اصل 45 قانون اساسی است.
وی افزود: با توجه به اعتراضات مردمی، نسبت به این گونه روند خصوصی‌سازی و پیگیری‌های مسئولان شهرستان و استان هیچ گونه پاسخ منطقی از سوی سازمان خصوصی‌سازی داده نشده است.
یکی دیگر از کارکنان این شرکت گفت: هدف از اعتراضات کارگری؛ این است که اولاً واگذاری بلوک 5/28 درصد از شرکت در فرابورس به هر نحو ممکن کان لم یکن تلقی شود. ثانیاً قانونی بودن نحوه واگذاری 5/71 درصد به صندوق بازنشستگی فولاد کشور مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد تا حقی از بیت‌المال و مردم شهرستان بافق ضایع نشود. در همین حال طالبی معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری یزد یکشنبه عصر با حضور در جمع معترضان گفت: حتی اگر سهام این شرکت در فرابورس عرضه شود بدون در نظر گرفتن شرایط و خواسته‌های شهرستان بافق  و استانداری یزد، هیچ پاکتی باز نخواهد شد.