kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

کوتاه از ایران

مشارکت خیرین مدرسه‌ساز
ایلام- مهر: رئيس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: 30 درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین ساخته شده است.
محمدرضا حافظی افزود: اولویت خیرین در سال جاری این است که 6 هزار فضای آموزشی را تکمیل کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 6 هزار و 800 پروژه نیمه‌تمام ماند و چون اعتباری در دست دولت نیست خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند در این امر مشارکت کنند و این پروژه‌ها را به اتمام برسانند که تا به حال 800 پروژه به اتمام رسیده و شش هزار پروژه دیگر باقی است.

واریز پول به حساب سازمان چای
رشت- فارس: معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان از اختصاص 10 میلیارد تومان از سهم دولت و شش میلیارد تومان توسط کارخانه های چای‌سازی به حساب سازمان چای کشور خبر داد.
محمدحسین اصغریان اظهار کرد: امسال 100 میلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای سهم دولت در نظر گرفته شده است.
وی از تخصیص 10 میلیارد تومان از مبلغ 100 میلیارد تومان سهم دولت به حساب سازمان چای کشور خبر داد و افزود: 33 درصد بهای خرید برگ سبز چای باید توسط کارخانه‌های چای‌سازی پرداخت شود.
اصغریان با بیان اینکه طبق گزارش سازمان چای کشور تاکنون بیش از 6 میلیارد تومان از کارخانه‌های چای‌سازی دریافت شده است، تصریح کرد: سازمان چای کشور با مبلغ بیش از 16 میلیارد تومان می‌تواند معادل 15 روز نخست فصل برداشت برگ سبز ر ا به صورت نقد به چایکاران پرداخت کند.

اتمام ساخت 28 بیمارستان
تبریز- واحد مرکزی خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ساخت 28 بیمارستان در کشور در سال 93 خبر داد.
محمدجعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان در دست احداث عجب شیر گفت این بیمارستان‌ها در مجموع با دو هزار و 460 تخت امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.
به گفته وی این بیمارستان‌ها در مجموع با صرف پنج هزار و 10 میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.
علیزاده گفت در سطح کشور 145 بیمارستان با 24 هزار و 200 تخت در حال ساخت است.

30 هزار مسجد، فاقد روحانی
قم- ایرنا: رئيس هیئت امنای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه گفت: به گفته مدیران مساجد، 3 0 هزار مسجد در کشور وجود دارد که فاقد روحانی هستند.
آیت‌الله مرتضی مقتدایی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات امروز کمبود روحانی در جامعه، مساجد و مراکز مختلف است و این نقص بزرگ باید با افزایش ظرفیت جذب حوزه‌ها به نحوی جبران شود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات سخت‌افزاری حوزه‌ها، مشکل فرسودگی ساختمان بسیاری از مدارس علمیه است؛ فرسودگی و ظرفیت محدود این حوزه‌ها باعث می‌شود تا نتوانیم آنطور که باید در خدمت طلاب باشیم.

تحقیقات طب سنتی
شهرکرد- ایرنا: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور طب سنتی گفت: پنج درصد سهم اعتبارات سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، برای انجام طرح‌های تحقیقاتی هزینه می‌شود.
محمود خدادوست افزود: این اعتبار با هدف حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از طب سنتی صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با وجود پراکنش و اقلیم گیاهان دارویی، ایران از بهترین نقاط دنیا برای کشت و پرورش گیاهان دارویی است و امکان پرورش و صادرات فرآورده‌های آن نیز وجود دارد.
به گفته خدادوست گروه طب سنتی و توسعه در هفت دانشکده طب سنتی 16 دانشگاه علوم پزشکی فعال است و 300 دستیار طب سنتی و 40 فارغ‌التحصیل دکترای علم سنتی در نظام آموزش پزشکی کشور فعالیت می‌کنند.