kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
ایران می‌تواند مقابل قهرمان جهان امتیازی کسب کند؟!

انگیزه بالای بازیکنان تیم ملی فوتبال برای دیدار با اسپانیا می‌خواهیم به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم

در فاصله سه روز مانده تا بازی ایران و اسپانیا، بازیکنان ایران از انگیزه بالای خود برای دیدار با قهرمان اسبق جهان می‌گویند.



سرویس ورزشی-

پیروزی تیم ملی ایران برابر مراکش فضای خاصی را برای تیم ملی ایران به وجود آورده است و البته انتظارها به طرز عجیبی از این تیم بالا رفته است. این در حالی است که تیم ملی ایران دو بازی با دو تیم از مدعیان حال حاضر جام جهانی بازی دارد.
ایران در اولین مسابقه‌اش بعد از مراکش باید به مصاف اسپانیا برود و سپس در آخرین بازی با پرتغال دیدار کند. با توجه به قدرت این دو تیم و سوابق قهرمانی و ستاره‌هایشان به نظر می‌رسد تیم ملی شانس زیادی برای رسیدن به مرحله بعدی نداشته باشد اما آنچه باعث امیدواری است خود فوتبال و ذات غیرقابل پیش‌بینی بودن این ورزش است.
نیاز به جست‌وجوی زیادی نیست چرا که همیشه در فوتبال اتفاق‌های شگفت انگیزی رخ داده و همین موضوع است که باعث می‌شود تیم‌های بزرگ دنیا هیچ مسابقه‌ای را دست کم نگیرند.
حالا تیم ملی ایران به یکی از این شگفتی‌ها برای بازی با اسپانیا نیاز دارد. اتفاقا در روزی که تیم ملی ایران در کازان آره نا به مصاف اسپانیا می‌رود اتفاق شگفت‌آوری در تاریخ فوتبال رخ داده است و این می‌تواند بهترین یادآوری باشد که نباید ناامیدانه و از پیش باخته با اسپانیا و پرتغال بازی کنیم.
تیم ایران روز چهارشنبه بیست ژوئن (30 خرداد) در ورزشگاه کازان به مصاف اسپانیا می‌رود و این در حالی است که شصت و چهارسال پیش در چنین روزی و در دور مقدماتی جام جهانی 1954 سوئیس تیم ملی آلمان و مجارستان به مصاف یکدیگر رفتند. در اولین سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم و در حالی جهان هنوز نتوانسته آلمان‌ها را ببخشد این تیم در دور مقدماتی به مصاف مجارستان و در این بازی مجارها موفق شدند با برد 8 بر 3 یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ جام‌های جهانی را رقم بزنند. البته آلمان‌ها در فینال جام جهانی انتقام این شکست را با برد 3 بر دو گرفتند.
تیم ملی روزچهارشنبه باید با انگیزه نتیجه گیری به میدان برود و دلخوش به شگفتی‌هایی باشد که در فوتبال کم رخ نداده است. هر چند تقابل با اسپانیا بسیار دشوار است اما انگیزه نزد بازیکنان ایران موج می‌زند، این را می‌توان از اظهار نظرات آنها پیش از بازی مهم روز چهارشنبه تشخیص داد.
بیرانوند: می‌خواهیم بزرگی کنیم
روز گذشته علیرضا بیرانوند که موفق شد دروازه ایران را برابر مراکش بسته نگه دارد، درباره بازی با اسپانیا گفت: ما الان تمام تمرکز خودمان روی بازی با اسپانیا است. همه می‌دانند که اسپانیا یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال است. اما آنچه را که می‌توانیم به شما بگویم این است که اسپانیا مقابل ما به آسانی بازی نخواهد کرد. ما در این بازی خواهیم جنگید و تا ثانیه‌های آخر بازی تمرکز خودمان از دست نخواهیم داد.
وی افزود: ما فقط می‌خواهیم در بازی این دیدار به بازی خودمان تمرکز کنیم. ما باید با آمادگی بیشتری نسبت به بازی مراکش در دیدار با اسپانیا داشته باشیم.
بیرانوند ادامه داد: از زمان قرعه‌کشی تا به امروز می‌دانستیم که در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفتیم. ما در گروه خودمان قهرمان سابق دنیا، قهرمان کنونی اروپا و یکی از بهترین تیم‌های قاره آفریقا را داشتیم. اما ما می‌خواهیم چیز بزرگی را انجام دهیم. شگفتی‌سازی خواهیم کرد و از این گروه سخت و پیچیده به مرحله بعد صعود خواهیم کرد.
حاج صفی: ایران فرصت صعود به مرحله بعد را دارد
احسان حاج صفی هم که در اواخر بازی با مراکش بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست، در گفت‌و‌گویی با روزنامه گازتا اسپورت یونان اظهار داشت: تمام ذهنیت ما در شرایط کنونی بازی با اسپانیا است. ایران فرصت صعود به مرحله بعد را دارد. امیدوارم مردم ایران برای ما دعا کنند.
چشمی: صدرنشینی ما در چنین گروهی عالی است
روزبه چشمی مدافع تیم ملی هم درباره بازی با اسپانیا گفت: ما بازی اسپانیا و پرتغال را تماشا کردیم. بله ما بازی سختی را پیش رو داریم. اما به نظرم نباید از ارزش پیروزی ما مقابل مراکش کم کرد. تمام کشور اکنون چشم انتظار ما هستند. مردم ما به روسیه آمدند تا شاهد برد ما باشند و ما تلاش خواهیم کرد تا آنها را خوشحال
کنیم. وی درخصوص صدرنشینی ایران در گروه مرگ رقابت‌های جام جهانی هم عنوان داشت: طبیعی است که صدرنشینی در گروهی که قهرمان اروپا، قهرمان سابق دنیا و یکی از بهترین تیم‌های آفریقا حضور دارند، امری عالی است. ما دو بازی سخت در طول زندگیمان پیش رو داریم. ما باید تمرینات خودمان را به صورت فشرده پیگیری کنیم. با توجه به صدرنشین بودن ما در گروه فشاری روی ما نیست. اما ما باید احساس مسئولیت داشته باشیم و همه باید در بازی‌های پیش رو به دنبال نتیجه قابل قبول باشیم.