kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
انتقاداتی که این بار سرمربی تیم ملی از اتریش مطرح کرد

کی‌روش:تا برخی افراد تاثیرگذار برکنار نشوند فوتبال ایران ‌هیچگاه تغییر‌نمی‌کند!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید تا زمانی‌که برخی افراد تاثیرگذار برکنار نشوند فوتبال ایران ‌هیچگاه تغییر‌نمی‌کند!
سرویس ورزشی-

گرچه تیم ملی فوتبال کشورمان با برگزاری اردو در اتریش هزاران کیلومتر از ایران فاصله دارد اما روز گذشته کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون فوتبال به تشریح آخرین شرایط پرداخت تا علاقه‌مندان به فوتبال در جریان آخرین اتفاقات تیم ملی قرار گیرند.
نقطه مشترک تازه‌ترین صحبت‌های کی‌روش با مصاحبه‌های قبلی او، گلایه‌اش از برخی اتفاقات تیم ملی بود؛ اینکه شرایط بر وفق مرادش نبوده، تمام بازیکنان را در اختیار نداشته اما با این حال امیدوار به موفقیت در جام جهانی است. گزیده‌ای از صحبت‌های سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه می‌آید:
* متاسفانه این واقعیت که بازیکنان تیم ملی که از باشگاه‌های سپاهان و استقلال به اردو دعوت شدند و همچنین بازیکنان تاثیرگذار ما مانند جواد نکونام و پژمان منتظری را در اختیار نداشتیم و نتوانستیم از وجود آنها برای تمرین در کنار سایر بازیکنان استفاده کنیم و این امر به برنامه‌های ما برای آماده‌سازی لطمه وارد کرد.
* از همین جا باید این مسئله را به همه هواداران فوتبال ایران اعلام کنم که من کابوس انتخاب 23 بازیکن از میان این 28 بازیکن را می‌بینم و برای من این کابوس آغاز شده و بعضی از شب‌ها این فکر به سراغ من می‌آید که چگونه می‌توانم 23 بازیکن را از میان 28 بازیکن انتخاب کنم.
* اولین معیاری که برای انتخاب بازیکن داشتم این بود که در کنار معیارهای فنی و فیزیکی، بازیکنانی را انتخاب کنم که از لحاظ ذهنی هم این آمادگی را داشته باشند تا به اینجا بیایند و از خودگذشتگی داشته باشند و به خودشان فکر نکنند و به منافع تیم ملی کشورشان فکر کنند.
* باید از لحاظ فضای رقابتی کاملا آماده باشیم، چرا که ما با تیم‌هایی در جام جهانی روبه‌رو خواهیم شد که سطح فوتبالشان از سطح فوتبال ما بسیار بالاتر است. ولی من می‌خواهم بگویم به راحتی زندگی‌هایمان را نخواهیم فروخت و اگر برای ما سخت است که در مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی بازی کنیم که قطعا هم همین‌گونه خواهد بود، ولی من قول می‌دهم که زندگی و بازی را برای آنها هم سخت و جهنم کنیم. در انتها می‌خواهم تکرار کنم که تمام تلاش و سرحد کوششمان را خواهیم کرد و همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام باز هم تکرار می‌کنم که این مراحل جام جهانی برای ما مانند ماموریت غیرممکن یک، دو و سه بوده و اگر واقعا در جهان فوتبال این توقع را داشته باشیم که ایران به دور دوم مسابقات جام جهانی صعود کند، واقع‌گرایانه نیست ولی ما می‌جنگیم و این را از سر خود بیرون نخواهیم کرد که برای این هدف و ماموریت‌مان بجنگیم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.
* دلیل اینکه چرا در ایران افرادی به من علاقه ندارند این است که من طی چند سال اخیر بارها تکرار کرده‌ام که ما برای پیشرفت فوتبال ایران باید یک روند تغییر را در فوتبال‌مان ایجاد کنیم. چرا که طرز تفکر مربیان، مدیران عامل و هیئت مدیره باشگاه‌ها باید تغییر کند و این تغییر به وجود نخواهد آمد مگر اینکه روند تفکر در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تغییر کند و ما بتوانیم یک طرز تفکر جدید را جاری کنیم. برخی افراد در تلاش هستند تا من از ایران بروم، به خاطر اینکه دوست ندارند این مسائل را مطرح کنم. چون رفتن به جام جهانی می‌بایست یک میراث را برای هر کشوری بر جای بگذارد و آن میراث می‌تواند برای فوتبال ایران تغییر در طرز تفکر باشد و اگر این طرز تفکر به وجود نیاید می‌بایست تغییر را در افراد ایجاد کنیم.
* باور کنید یک نفر باید این صحبت‌ها را مطرح کند و این میراث من برای فوتبال ایران است و من این کار را به دو دلیل ساده انجام می‌دهم. دلیل اول اینکه خون فوتبال در رگ‌های هواداران فوتبال ایران جاری است و آنها مستحق بیشتر از اینها هستند و دوم بازیکنان فوتبال ایران هستند که من افتخار کار کردن کنارشان را داشته‌ام و آنها دوست دارند پیشرفت کنند و دوست دارند بازیکنان بهتری شوند و آنها می‌خواهند سخت کار کنند و رشد و پیشرفت داشته باشند و این برای من بسیار غیرمنصفانه و دردناک است که گاهی اوقات برخی کارشناسان از بازیکنان انتقاد می‌کنند، چرا که این واقعا تقصیر بازیکنان نیست و این سیستم است که به آنها اجازه بهتر بودن را نمی‌دهد. استعدادهای زیادی از بین می‌رود و آنها باید پاسخ وجدان خود را به خاطر هدر رفتن این استعدادها بدهند. اما اینها همه دغدغه‌های من است و به این خاطر که در انتهای همکاری‌ام با فوتبال ایران است، می‌خواهم نقطه نظرات دقیق من را هواداران فوتبال ایران داشته باشند ولی تا زمانی که این گروه از افراد تاثیرگذار در حال فعالیت هستند فوتبال ایران هیچگاه تغییر نمی‌کند.