kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

خواندنی از ورزش ایران


 
  * تیم ملی بسکتبال که خود را برای حضور در پنجره سوم انتخابی جام جهانی و بازی‌های آسیایی آماده می‌کند، از روز گذشته اردوی خود را در صربستان آغاز کرده است.قرار است در این اردو ملی‌پوشان سه بازی تدارکاتی را انجام دهند و به ایران بازگردند. صمد نیکخواه‌بهرامی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی، محمد حسن‌زاده، آرن داوودی، نوید رضایی فر، اوشین ساهاکیان، سجاد مشایخی، میثم میرزایی، روزبه ارغوان و بهنام یخچالی بازیکنانی هستند که راهی صربستان شده‌اند. حدادی نیز به جمع آنها اضافه خواهد شد.آرمان زنگنه، فرید اصلانی و سعید داورپناه از جمله چهره‌های شاخص تیم هستند که خط خورده‌اند.
*اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا روزهای ۲۷ خرداد تا ۸ تیرماه در محل خانه کشتی عبدالله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.
* تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ شنبه شب و از ساعت ۲۳:۳۰ رو در روی تیم ملی صربستان قرار گرفت و در پایان با وجود ارائه نمایشی درخشان با نتیجه سه بر دو برابر حریف نامدارش شکست خورد تا با کسب یک امتیاز از این بازی و همان چهار پیروزی به رده دهم صعود کند.در سوی مقابل شاگردان نیکولا گربیچ که ست‌­های بازی با امتیاز­های ۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۱۱-۱۵ به سود خود تمام کردند با هفت برد و ۱۷ امتیاز به رده هفتم صعود کردند.برای تیم ملی والیبال ایران در این دیدار سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، علی شفیعی، پوریا یلی، سامان فائزی و مرتضی شریفی وارد زمین شدند. تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار­ش در هفته چهارم از ساعت ۳ بامداد یک شنبه رو در روی آمریکای میزبان قرار گرفت.
* چهار رکابزن ایران قرار است جهت آمادگی برای بازی‌های آسیایی در دو کاپ ژاپن شرکت کنند. در بخش سرعت چون رقابت ماده تیم اسپرینت برگزار نمی‌شود، محمد دانشور و احسان خادمی به مسابقات اعزام می‌شوند تا در ماده‌های اسپرینت و کایرین رقابت کنند.در بخش نیمه استقامت هم محمد گنج خانلو و محمد رجبلو در کاپ ژاپن شرکت می‌کنند تا در ماده اومنیوم رقابت کنند. یکی از این دو رکابزن در بازی‌های آسیایی در ماده اومنیوم به رقابت می‌پردازند.
* با اعلام فریبرز عسکری سرمربی تیم‌ملی تکواندو، فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم و امیرمحمد بخشی در وزن ۶۸- کیلوگرم با توجه به عملکرد مطلوبی که در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین رقابت‌های انتخابی از خود به نمایش گذاشتند، از نخستین نفراتی هستند که جواز حضور در بازی‌های آسیایی را بدست آوردند. همچنین برای حضور در مرحله دوم مسابقات گرندپری که ۱۹ تا ۲۱ مردادماه در «مسکو» روسیه برگزار می‌شود؛ آرمین هادی‌پور در وزن ۵۸- کیلوگرم و ابوالفضل یعقوبی در وزن ۶۸- کیلوگرم معرفی شدند که اعلام اسامی دیگر هوگوپوشان کشورمان در این رقابت‌ها به پس از مبارزات انتخابی موکول شده است. رقابت‌های انتخابی نهایی با حضور محمد کاظمی، میرهاشم حسینی، سروش احمدی، مهدی یوسفی، مهدی جلالی، عرفان ناظمی، احمد محمدی، مهدی خدابخشی، سعید رجبی، سجاد مردانی و مرتضی شیری پیگیری می‌شود.هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و حسن فلاحی راد به عنوان مربی است.
* جمعی از مربیان و کشتی گیران تیم‌های ملی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از ایشان،تاکید کردند: تمامی مقام‌های مسئول در قبال خطر تعلیق کشتی ایران بصورت هدفمند سکوت کرده‌اند.در بخشی از این نامه آمده است: ما از حضرتعالی به خاطر پاسخ فوری به درخواست کمک قهرمانان ملی کشتی کشورصمیمانه سپاسگزاریم. اما مردم «پهلوان دوست» ایران و خانواده بزرگ کشتی کشور هرگز مسئولان شناخته شده ‏ای که از سه ماه گذشته تا کنون با سکوت و بازی‌های مدیریتی، دستور حضرتعالی را اجرا ننموده‌اند و حداقل فرصت‌های موجود، برای حمایت از کشتی کشور را نیز سوزانده اند، نخواهند بخشید، و مسئولیت هرگونه محرومیت قهرمانان تیم‌های ملی کشتی و حتی تعلیق کشتی کشور در مسابقات بین‌المللی پیش رو، برعهده آنان خواهد بود.