kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
دلیل اصلی تعطیل شدن اردوی تیم جوانان چه بود؟!

دوپینگ احتمالی و اختلال در برنامه تیم ملی وزنه برداری

تا به امروز فدراسیون وزنه برداری درباره دلایل لغو اردوی تیم جوانان توضیحات قانع کننده‌ای ارایه نکرده اما اگر احتمال وجود ورزشکار دوپینگی در تیم جوانان می‌رود، تعطیلی اردو بهترین تصمیم بوده زیرا حداقل از تعلیق وزنه‌برداری ایران جلوگیری می‌کند.

به گزارش کیهان، تیم ملی وزنه‌برداری ایران این روز‌ها همچنان مشغول آماده‌سازی خود برای حضور در بازی‌های آسیایی و قهرمانی 2014 جهان در قزاقستان است؛ دو رقابت مهمی که در اولی باید در قالب کاروان ورزش کشورمان از حیثیت ورزش ایران دفاع کرد و در دومی باید امتیازات خوبی را برای سهمیه‌های المپیک 2016 ریو برای وزنه‌برداری ایران به ثبت رساند.
در حالی این دو رقابت مهم پیش‌روی وزنه‌برداری ایران است که خیلی کار‌ها براساس برنامه قبلی پیش نرفته و برخی اتفاقات از جمله زمان‌بندی حضور مأموران ضد دوپینگ جهانی در ایران، برنامه‌ریزی اردوهای تیم‌های ملی را بر هم زده تا به تبعیت از به هم خوردن این برنامه‌ها، علاقه مندان به وزنه برداری کمی نگران شرایط این رشته ورزشی شوند.
طبق اعلام قبلی از سوی مسئولان فدراسیون از جمله حسین رضازاده قرار بود تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران نیمه دوم اردیبهشت ماه سال جاری برای برگزاری اردوی خارج از تهران خود راهی چابکسر شود و این در حالی است که با سپری شدن روزهای اردیبهشت از اردوی چابکسر خبری نیست و پولادمردان وزنه‌برداری ایران همچنان در تهران به کار خود ادامه می‌دهند. ماندن تیم بزرگسالان در تهران نیز سبب شده که تمرینات تیم وزنه برداری جوانان تعطیل شود. این اتفاق در شرایطی است که مسابقات قهرمانی جهان در رده جوانان، یک ماه دیگر در مجارستان برگزار می‌شود.
رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اتفاقات رخ داده می‌گوید: چون از قبل برنامه چابکسر به اطلاع مأموران وادا نرسیده است، ملی‌پوشان مجبور هستند به محض ورود مأموران وادا به ایران، دوباره به تهران بازگشته تا در روند گرفتن تست دوپینگ از آنها اختلالی به وجود نیاید.
پشت پرده اتفاقات تیم جوانان
اما در این بین عده‌ای معتقدند که با توجه به احتمال وجود ورزشکار دوپینگی دیگر دراردوی تیم وزنه برداری جوانان، فدراسیون به عمد اردوی این تیم را تشکیل نداده و حتی قصد هم ندارد جوانان را به مسابقات جهانی مجارستان اعزام کند.
در همین خصوص روز گذشته خبرگزاری فارس عنوان داشت: «دوپینگ یک وزنه‌بردار نوجوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا مثبت اعلام شد و احتمال این می‌رود که چند دوپینگی دیگر نیز در این تیم وجود داشته باشند، همین موضوع نگرانی‌‌ها را برای اعزام تیمی که حدود یک ماه از تعطیلی اردوهایش می‌گذرد بیشتر کرده است (تیم وزنه برداری جوانان) و اگر اتفاقات تیم نوجوانان یک بار دیگر برای تیم جوانان نیز رخ دهد، در آستانه بازی‌های آسیایی وزنه‌برداری ایران با خطر تعلیق مواجه خواهد شد.»
هر چند که تا به امروز فدراسیون وزنه برداری درباره دلایل لغو اردوی تیم جوانان توضیحات قانع کننده‌ای ارایه نکرده اما اگر احتمال وجود ورزشکار دوپینگی در تیم جوانان می‌رود، تعطیلی اردو بهترین تصمیم بوده زیرا حداقل از تعلیق وزنه برداری ایران جلوگیری می‌کند.