kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
در ادامه اقدامات خصمانه لندن علیه تهران صورت گرفت

تلاش انگلیس برای گسترش ایران‌ هراسی در غرب

وزارت خارجه انگلیس در اقدامی خصمانه با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن خطرناک توصیف کردن محیط ایران به شهروندان خود توصیه کرد که به علت بی‌قانونی و خطر تروریسم به کشورمان سفر نکنند.

به گزارش تسنیم  در حالی که طی چندماه اخیر دستگاه دیپلماسی کشورمان تلاش داشته تا براساس اصول حسن نیت و برابری، روابط دیپلماتیک خود را با لندن ارتقا دهد، وزارت خارجه انگلیس در اقدامی خصمانه و ناشی از سوءظن به شهروندان و اتباع خود توصیه کرد تا به علت آنچه «بازداشت‌های بی‌قاعده و خطر تروریسم» خوانده است از سفر به کشورمان خودداری کنند.
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه خود به شهروندان و اتباع خود توصیه کرده است که به محدوده صدکیلومتری مرز ایران با افغانستان و پاکستان همچنین نواحی شرقی استان کرمان و هرمزگان سفر نکنند.
همچنین لندن به شهروندان خود توصیه کرده است که از هرگونه سفر غیرضروری به سرتاسر ایران خودداری کنند.
این وزارتخانه اذعان کرده است که انگلیسی‌‌ها بیش از سایر ملیت‌های دیگر در ایران مورد سوءظن قرار می‌گیرند و لندن در اینگونه موارد توانایی محدودی برای ارائه کمک به شهروندان خود در صورت روبه رو شدن با هرگونه مشکلی برخوردار است.
لندن در اقدامی مداخله‌جویانه ادعا کرده است که اتباع انگلیسی ممکن است در ایران به صورتی مستبدانه و بی قاعده بدون اینکه مرتکب خطایی شده باشند، بازداشت شوند.
در این بیانیه همچنین با ارجاع به موضوع تروریسم، ادعا شده است که در ایران به طور کلی خطر تروریسم وجود دارد و این خطر اماکنی که به صورت مکرر مورد استفاده و رجوع اتباع بیگانه است را شامل می‌شود. همچنین در هشداری خصمانه ادعا شده است که امکان ربایش اتباع خارجی در ایران وجود دارد.