kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع):

هنر، بهترین وسیله برای معرفی پیامبر به دنیا است

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری در نشست خبری جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) از ناشناخته ماندن شخصیت پیامبر در جهان علم و رسانه ابراز تأسف کرد و گفت: هنر، بهترین وسیله برای معرفی پیامبر(ص) به دنیا است.

به گزارش تسنیم،حجت‌الاسلام والمسلمین اختری با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص) سرآغاز تحول و دگرگونی ریشه‌ای و بنیادی براساس حرکت بشر به شمار می‌رود گفت: بعثت حضرت پیامبر(ص) به عنوان رستاخیزی برای یک جهش همه بعدی در زمینه اخلاق، سلوک، عقاید، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع و در تمام نظام بشری بود که توانست یک نظام نوین برای بشر به ارمغان آورد و مفهوم زندگی بشری را در قالب ارتباط با خداوند تعریف کند.
اختری یادآور شد: متاسفانه در جهانی که دنیای علم ودانش و رسانه است شخصیتی مانند نبی مکرم اسلام(ص) که الگو و اسوه مهربانی، رافت، گذشت، فداکاری، صلح و انسان‌دوستی هستند ناشناخته مانده است و شاید بسیاری از مردم جهان نام ایشان را نشنیده باشند و به هیچ یک از آموزه‌‌ها و ارزش‌هایی که ایشان برای آن مبعوث شدند اطلاع نداشته باشند و این جای تاسف دارد که خیلی از افراد آموزه‌های اسلامی و شخصی پیامبر اسلام را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که ایشان چه خدمتی به انسانیت کرد و چه دستاوردی برای بشریت داشت.
وی با تاکید بر اینکه ظلم‌ستیزی و صلح‌دوستی یکی از بزرگترین افتخارات پیامبر اسلام است گفت: ایشان حتی قبل از بعثت و در سن ۲۵ سالگی پیمان فضول را پایه‌گذاری کردند که پیمانی برای مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم بود. بنابراین آن حضرت ندای صلح و مقابله با ظلم را سر دادند.
رئیس جشنواره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: باید ببینیم چرا چنین شخصیتی مورد اهانت و اسائه ادب قرار گرفته‌اند و افرادی به خود اجازه می‌دهند که علیه ایشان فیلم و کاریکاتور بسازند و اهانت کنند. این‌ها به خاطر ناشناخته ماندن شخصیت والای رسول خدا(ص) است.
اختری در ادامه به تشریح اهداف و برنامه‌های این جشنواره و همایش پرداخت و افزود: ستاد جشنواره پیامبر اعظم(ص) تلاش می‌کند تا این ناشناخته ماندن شخصیت پیامبر(ص) را از بین ببرد و آن حضرت را در میان غیرمسلمانان در کشورهای اروپایی و آمریکایی معرفی کند. بنابراین ما وظیفه داریم که معارف زیبای دین اسلام و ارزش‌های پیامبر اسلام را به بیش از ۴ میلیارد انسان بشناسانیم.
وی مهمترین راه برای رسیدن به این هدف را بهره‌گیری از ابزار هنر، ادبیات، فیلم و سینما عنوان کرد و گفت: باید منشورات دنیاپسند و مخاطب جذب‌کنی داشته باشیم تا بتوانیم به این هدف برسیم. بنابراین به عنوان اولین جشنواره تلاش کردیم از عنوان سینما و ادبیات جهانی استفاده کنیم که از روز شنبه سوم خرداد کار خود را آغاز می‌کند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع)  خاطرنشان کرد: حدود ۸۹۸ اثر در مجموع به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از میان آن‌ها ۲۵۴ حلقه فیلم کوتاه داستانی، ۱۷۸ حلقه فیلم کوتاه مستند، ۷۰ حلقه پویانمایی و ۳۸۵ عنوان فیلم‌نامه است. همچنین در بخش کتاب ۳۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده که ۲۸ عنوان آن داخلی و ۱۴ عنوان خارجی است و همه آن‌ها به زبان انگلیسی است.