kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
هاشمی رفسنجانی:

نباید بگذاریم عراق مأمن ویروس تروریسم شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نباید بگذاریم عراق مأمن ویروس تروریسم شود که نتیجه طبیعی ناامنی‌ها، برگشت استبداد است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار رئیس دیوان عالی فدرال و رئیس شورای عالی قضایی عراق، رفت وآمدهای مسئولان دو کشور را موکّد روابط برادرانه دو ملت خواند و گفت: منطق دینی، مذهبی و سیاسی ایجاب می‌نماید که برای تقویت همکاری‌ها، بکوشیم که ضرورت دستیابی به آرامش منطقه‌ای، در جهت تقویت پایه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.
وی تقویت تندرو‌ها در کشورهای اسلامی را برنامه طراحی شده دشمنان ملت‌های مسلمان دانست و افزود: نباید بگذاریم عراق مأمن ویروس تروریسم شود که نتیجه طبیعی ناامنی‌ها و برگشت استبداد است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اتفاقات سال‌های اخیر در کشورهای اسلامی مصر، لیبی، یمن، افغانستان، سوریه، بحرین و عراق، اظهار داشت: می‌خواهند مفاهیم و تعالیم اسلامی را برای اداره جامعه ناکارآمد جلوه دهند و با نوشتن همه تندروی‌‌ها به پای اسلام، امت‌‌ها و ملت‌‌ها را نسبت به مسلمانان بدبین نمایند.
در این دیدار مدحت محمود نیز با ابراز رضایت از دستاوردهای سفر هیئت عالی‌رتبه قضایی عراق به ایران، گفت: تبادل تجربیات قضایی دو کشور می‌تواند باعث ارتقای کمّی و کیفی قضاوت‌‌ها باشد که اساس عدالت است.
به گزارش ایسنا؛ رئیس دیوان عالی فدرال و رئیس شورای عالی قضایی عراق تجربیات جمهوری اسلامی را برای اداره عراق سودمند دانست و خاطرنشان کرد: کشمکش‌های داخلی ریشه در دخالت بعضی‌‌ها دارد که فکر می‌کنند با سقوط استبداد جایگاهی در عراق به دست می‌آورند.
در دیدار رکن‌آبادی و  نماینده بان کی مون در بیروت مطرح شد