kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

تأکید ایران بر حفظ ثبات و استقرار لبنان

سفیر ایران در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود همواره بر حفظ ثبات و استقرار لبنان تاکید داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیده است.


دریک بلامبلی نماینده دبیرکل سازمان ملل در لبنان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران ملاقات و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کرد.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی  در این ملاقات تاکید کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ایران نقش بارزی در ثبات و استقرار کشورهای منطقه از جمله لبنان دارد.  غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های منطقه‌ای کشورمان اظهار داشت: همگرایی کشورهای منطقه تاثیر بسزایی در ثبات و استقرار منطقه از جمله لبنان داشته و جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست اصولی خود همواره بر حفظ ثبات و استقرار لبنان تاکید داشته و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزیده است.
غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان همچنین  دیروز  با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار خداحافظی انجام داد.
رکن‌آبادی بعد از دیدار خداحافظی با رئیس پارلمان لبنان گفت: امروز به دیدار نبیه بری رئیس پارلمان لبنان رفتم و این دیدار در پایان مدت ماموریتم در این کشور و به مثابه خداحافظی با وی بود.
وی گفت: در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و افق همکاری‌های آتی بین دو کشور را با نبیه بری به بحث و بررسی گذاشتم، و از رئیس پارلمان لبنان به دلیل تلاش و همکاری‌های وی در مدت چهار ساله ماموریتم در لبنان که برای گسترش همکاری بین پارلمان‌های لبنان و ایران و نیز حمایت از مقاومت صورت گرفته بود تقدیر و تشکر کردم.