kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
7 خرداد برگزار می‌شود

پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی در سالن اجلاس سران

پنجمین همایش تجلیل از بانوان فعال در عرصه قرآن‌کریم همزمان با برپایی سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم، 7 خرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

خانم معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر این همایش با اعلام خبر فوق و با اشاره به اینکه در جامعه امروز خلأها و آسیبهای زیادی مشاهده می‌شود که درمان آنها با عمل به دستورات قرآن کریم میسر می‌شود، خاطرنشان کرد: «درمان دردهای فرهنگی ما انس و الفت بیشتر با قرآن و معرفی چهره‌های قرآنی به جامعه است تا دیگران از آنها الگوگیری کنند. فرزانه با اشاره به اینکه اهداف برگزاری همایش شناسایی و تقویت روحیه نوآوری بین بانوان فعال و استفاده از تفکرات برتر در مناطق روستایی، شهری و استانی است، افزود: در این همایش که 2 هزار نفر از نخبگان و فرهیختگان قرآنی حضور خواهند داشت از 14 بانوی فعال در 12 عرصه از جمله در عرصه‌های ایثارگری و فداکاری پژوهشی، هنری، تبلیغ و ترویج قرآن مدیریت قرآنی، واقف عرصه قرآنی و خانواده موفق قرآنی تجلیل خواهد شد.
مسئول کمیته بانوان افزود: خواهران فعال قرآنی، با فعالیت در عرصه‌های قرآنی نشان دادند که توانایی خلق آثار ماندگار و شاخص را دارند، بنابراین باید از این بانوان به نحو شایسته قدردانی شود تا الگویی برای نسل‌های جدید و مادران آینده باشند. وی همچنین به ثبت‌نام بیش از 35 هزار نفر از خانمها برای آموزش قرآن در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت:» «با این اقدام امیدواریم تا سال 94 حافظ و قاریان قرآن زیادی تربیت کنیم تا منویات مقام معظم رهبری در مورد تربیت و حافظ قرآن نیز محقق شود.