kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

حذف عینک و دندانپزشکی از بیمه طلایی، بی‌احترامی به فرهنگیان است

عضو کمیسیون آموزش مجلس از عدم کارایی بیمه طلایی فرهنگیان انتقاد کرد.


قاسم احمدی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: بیمه طلایی فرهنگیان اصلا وضعیت مناسبی ندارد و در شأن و جایگاهی که معلم باید داشته باشد، نیست.
وی افزود: پایان اعتبار بیمه طلایی فرهنگیان تا پایان فروردین‌ماه بود که آموزش و پرورش یک ماه آن را تمدید کرد.
این نماینده مجلس حذف عینک و دندانپزشکی از لیست بیمه طلایی را بی‌احترامی به این قشر محترم دانست و گفت: درست است که جمعیت فرهنگیان بیش از یک میلیون نفر است، اما اینها زیادی نیستند.
احمدی تاکید کرد: درگذشته نیمی از هزینه بیمه طلایی از حقوق فرهنگیان کسر می‌شد و مابقی را دولت می‌پرداخت اما امسال کل مبلغ 26 هزار تومان از حقوق فرهنگیان کسر می‌شود.
وی تصریح کرد: با این حساب دیگر قرار نیست منتی بر دوش فرهنگیان باشد چرا که کل مبلغ بیمه از فرهنگیان اخذ می‌شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بیمه طلایی، بیمه کامل و تکمیلی نیست به طوری که بسیاری از بیمارستان‌ها، پزشکان و متخصصان خوب با این بیمه قرارداد ندارند.
احمدی گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در دفاع از حقوق فرهنگیان برای سال آینده برنامه جدیدی داشته باشد.
وی ابراز تاسف کرد که کمیسیون آموزش مجلس نیز نسبت به حل این مشکل فرهنگیان ورودی نداشته است.
اعتبار بیمه طلایی از امروز پایان می‌یابد
خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی در این باره با اشاره به پایان اعتبار بیمه طلایی فرهنگیان از امروز تاکید کرد: بسیاری از فرهنگیان در این خصوص سؤال دارند و احتمالا ظرف دو روز آینده قرارداد جدیدی با شرکت بیمه‌گر جدید بسته خواهد شد.
بنابر این گزارش، بیمه طلایی فرهنگیان از سال 89 با نوید ارائه خدمات متفاوت به فرهنگیان در بخش درمان و دارو پا به عرصه وجود گذاشت اما از همان سال‌های نخست، این بیمه که عنوان طلایی را نیز به یدک می‌کشد با فراز و فرودهای مختلفی همراه بود.
بسیاری از فرهنگیان معتقدند که در حال حاضر هیچ کدام از آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی کشور بیمه طلایی را پذیرا نیستند و بیمه‌شوندگان ابتدا باید هزینه‌ها را پرداخت کرده سپس فاکتور را به مرکز بیمه ایران برده و در صورت تایید بیمه پس از کسر، پرداخت آن با اما و اگر بسیار انجام شود. در صورتی که در ابتدا قرار بر این بود که با ارائه این کارت بیمه‌شونده هزینه‌ای را پرداخت نکند.