kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
وزیر بهداشت:

قانون تجمیع بیمه‌ها باید به سرعت اجرا شود

وزیر بهداشت گفت: «تجمیع بیمه‌ها باید در اسرع وقت اجرا شود و رسانه‌ها نیز نباید بگذارند که این قانون مشمول گذر زمان بشود و مانند گذشته سال‌ها از زمان تصویب آن بگذرد بدون اینکه اجرا شود.»

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه تجمیع بیمه‌ها علاوه بر قانون برنامه پنجم در سیاست‌های کلی نظام سلامت نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: «مهمترین مواد سیاست‌های کلان سلامت یکی تولیت نظام سلامت است که به وزارت بهداشت واگذار شده است و دیگری تعیین تکلیف بیمه‌هاست.
وی تاکید کرد: این دو مورد مهمترین بندهای سیاست‌های ابلاغی سلامت است که در مورد آنها اختلاف وجود داشت وگرنه کسی در مورد لزوم حمایت از طب سنتی یا کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت، یا قطع وابستگی در حوزه دارو و واکسن به خارج یا اینکه ایران مقام اول را در حوزه سلامت در بین کشورهای منطقه داشته باشد اختلاف نظر و بحثی ندارد و آرزوی همه است.
وزیر بهداشت ادامه داد: اصل موضوع در اصلاح نظام سلامت و اجرای سیاست‌های کلان همین است که همه دستگاه‌ها به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش تولیتی وزارت بهداشت و سیاست‌های آن را بپذیرند. البته این کار باید با اقناع و حسن همکاری اجرایی شود و شرط آن این است که دستگاه‌ها بخشی نگاه نکنند و منافع خودشان را به منافع مردم ترجیح ندهند.
هاشمی با بیان اینکه ما حتی منابعی که از محل هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت داده شده را نیز به سمت بیمه‌ها سوق می‌دهیم، افزود: «این مهم نیست که بیمه کجاست و مسئولیتش با کدام دستگاه است. آنچه مهم است این است که مردم وقتی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از نظر هزینه‌ها آسیب نبینند.»
وی گفت: همه باید کاری کنیم که منویات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغی ایشان که حاصل کار کارشناسی است اتفاق بیفتد و با این مسئله به صورت شعاری برخورد نکنیم و آن را تفسیر به رای هم نکنیم.