kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
هواشناسی پیش‌بینی کرد

کاهش دما و افزایش بارش‌ها تا پایان هفته

یک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه هوای تهران امروز 3 درجه خنک‌تر می‌شود، گفت: کاهش دما و بارش باران تا پایان هفته در شمال کشور قابل پیش‌بینی است.

به گفته فریبا گودرزی بارش‌ها طی چند روز آینده در نوار شمالی کشور شدت می‌یابد و امشب شاهد وزش باد با سرعت قابل توجهی در پایتخت خواهیم بود.
وی اظهار داشت: طی سه روز آینده در  برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، شمال شرق، جنوب شرق و همچنین برخی مناطق واقع در شرق کشور افزایش ابر و وزش باد، رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.
این کارشناس افزود: شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی و غربی، دامنه‌های شرقی البرز و شمال سمنان خواهد بود. بر همین اساس وی توصیه کرد مردم از توقف در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.
گودرزی با اشاره به نفوذ هوای خنک به عرض‌های شمالی کشور، گفت: با این اتفاق دمای هوا در نوار شمالی کاهش و مقدار بارش ها در سواحل دریای خزر افزایش می‌یابد.
این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: امروز و فردا شرق و جنوب شرق کشور نیز شاهد پدیده گرد و غبار خواهند بود.
گودرزی آسمان تهران را نیز نیمه ابری و در ساعات پایانی ابری پیش‌بینی کرد.
وی همچنین از وزش باد با سرعت قابل توجه در پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: تهران شاهد رگبار و رعد و برق بهاری خواهد بود و کمینه و بیشینه دما در این روز به 18 و 27 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌‌رسد.