kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور


آتش‌سوزی در جنگل
هویزه - خبرنگار کیهان: بر اثر وقوع آتش‌سوزی در منطقه جنگلی ام‌‌الدبس خسارات فراوانی به این منطقه وارد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان دشت آزادگان و هویزه اظهار داشت: در پی وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های دست‌کاشت منطقه ام‌الدبس حدود 3508 درخت کهور در سطح بیش از یک هکتار طعمه حریق شد.
حسن بنی‌طرفی افزود: علی‌رغم شدت وزش باد، این آتش‌سوزی اطفا شد. علت این آتش‌سوزی مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

دستگیری اتباع خارجی
ارومیه - فارس: معاون اجتماعی مرزبانی آذربایجان‌ غربی از دستگیری 80 تبعه خارجی در مرزهای آذربایجان غربی خبر داد.
عزیز آقامحمدی افزود: مرزهای آذربایجان غربی با استفاده از تجهیزات الکترونیکی به طور مستمر تحت کنترل می‌باشد.

مرگ کارگر ساختمانی
ساری - فارس: صالح فضلی کارگر ساختمان هنگام آرماتوربندی در ارتفاعات به دلیل برخورد با ترانس برق دچار برق‌گرفتگی شد.
انتقال وی به بیمارستان نیز کارساز نبود و این کارگر ساختمانی 28 ساله در بیمارستان شفای ساری جان باخت.

بازداشت رمال
کرج - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران از دستگیری فردی که از ساده‌لوحی زنان سوءاستفاده کرده و با رمالی اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد، خبر داد.
داوود عبدالمالکی افزود: فردی به نام «ع-م» 50 ساله به بهانه رمالی و فالگیری، دختران و زنان جوان را به سمت خود جلب کرده و سپس به شیوه‌های مختلف از آنها کلاهبرداری می‌کرد.
وی تصریح کرد: با دستگیری این فرد تعدادی دیگر از زنان و دخترانی که وی با این روش از آنها کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و با تنظیم شکایت توسط آنها، متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و با صدور قرار روانه زندان شد.

کشف میگوی قاچاق
اهواز - واحد مرکزی خبر: 20 هزار کیلوگرم میگو که در آب‌های ساحلی خوزستان به صورت غیر مجاز صید شده بود، از صیادان کشف شد. فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه این میزان میگو از یک لنج صیادی کشف شد، گفت: ارزش این میزان میگو 500 میلیون ریال است. سرتیپ نظرپور افزود: در این زمینه یک نفر دستگیر و به همراه محموله غیر مجاز تحویل مراجع قضایی شد.

نجات 14 کارگر از آتش
مشهد - واحد مرکزی خبر: ماموران آتش‌نشانی مشهد 14 کارگر ساختمانی گرفتار در شعله‌های آتش را نجات دادند. مدیر حوزه 2 عملیات آتش‌نشانی مشهد گفت: حادثه حریق در یک ساختمان 6 طبقه در حال ساخت به ایستگاه‌های آتش‌نشانی گزارش شد. مجید شادی افزود: دپوی غیر اصولی مصالح ساختمانی در یکی از اتاق‌ها باعث گسترش آتش به سایر بخش‌ها شده و دود ناشی از شعله‌های آتش همه طبقات ساختمان را فرا گرفته بود. وی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران آتش‌نشانی پس از 10 دقیقه آتش مهار شد.
شادی تصریح کرد: خسارت این حادثه 100 تا 150 میلیون تومان برآورد شده است.

کشف نفت کوره قاچاق
هرمزگان - پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس: فرمانده انتظامی شهرستان بندر خمیر از کشف 60 هزار لیتر نفت کوره قاچاق خبر داد.
سرگرد «غلامرضا حسنوند» گفت: ماموران پاسگاه ایست و بازرسی کنجی حین کنترل محور لارستان به کهورستان به 2 دستگاه کامیون تانکر حمل سوخت مشکوک شده و در بازرسی از آن 60 هزار لیتر نفت کوره قاچاق کشف کردند.
وی افزود: در این رابطه 2 دستگاه خودرو توقیف و 2 تن از عوامل قاچاق سوخت دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

500 کیلو تریاک در خانه
شیراز - واحد مرکزی خبر: فرمانده انتظامی فارس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر خبر داد. سرتیپ سیروس سجادیان گفت: در بازرسی از منزل فرد قاچاقچی 500 کیلوگرم تریاک کشف و متهم تحویل مقامات قضایی شد.

درگذشت رئیس شبکه بهداشت پلدختر
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان: رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر درگذشت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود، دکتر بهرام  چنگایی جراح و متخصص عمومی، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) پلدختر در سن 45 سالگی بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

سوخت قاچاق در بندرلنگه
بندرعباس - واحد مرکزی خبر: 45 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرلنگه کشف شد. فرمانده دریابانی بندرلنگه گفت: سوخت‌های قاچاق از یک فروند قایق موتوری در آب‌های بندرلنگه به دست آمد. سرهنگ بختیاری افزود: در این رابطه 5 قاچاقچی دستگیر شدند.