kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
در ادامه پیشروی‌ها

ارتش سوریه جبهه تازه‌ای را علیه تروریست‌ها گشود

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها برای پاکسازی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها عملیات گسترده‌ای را در حومه غربی حماه آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش سوریه در کنار عملیات جنگی در غوطه شرقی، حومه درعا، حمص، قنیطره و حلب جبهه تازه‌ای را علیه تروریست‌ها در حومه غربی شهر حماه واقع در مرکز سوریه گشوده است.
عملیات پی‌درپی ارتش سوریه در مناطق مختلف کشور و به هلاکت رساندن و مجروح کردن صدها تروریست از جمله بسیاری از سرکردگان این گروه‌های تروریستی باعث شکست آنها و از دست رفتن روحیه عناصر مسلح شده است و گروه‌های تروریستی یکی پس از دیگری از میدان جنگ عقب‌نشینی می‌کنند.
در همین رابطه صدها تروریست با ابراز ندامت خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند و سلاح‌های خود را نیز تحویل مقام‌های دولتی دادند.
منابع خبری موثق اعلام کردند اعضای گروه‌های مسلح برای فراهم کردن مقدمات فرار خود از سوریه به فروش تسلیحات خود روی آورده‌اند و حراج تسلیحات توسط آنان در مناطق مختلف این کشور به ویژه حومه حلب، ادلب، الرقه، حمص و درعا افزایش پیدا کرده است.
به گفته منابع نظامی سوریه عملیات ارتش سوریه در حماه از لحاظ اهمیت با عملیات در حومه درعا برابری می‌کند و این پیروزی‌های پی‌درپی پس از موفقیت‌هایی است که ارتش در منطقه قدیمی حمص داشته و توانسته بر دیگر مناطق درگیری تسلط بیشتری پیدا کند.
ارتش سوریه همچنین پس از تسلط بر حومه غربی درعا موفق شد بیش از 100 فرد مسلح را به هلاکت برساند.
پیروزی‌های پی‌درپی ارتش در شرایطی به دست آمد که دشمنان نظام سوریه همچنان به براندازی این نظام امیدوارند و در حال توطئه‌چینی علیه سوریه هستند.در آخرین طرح‌های توطئه‌آمیز مخالفان نظام سوریه گروهی متشکل از 58 کشور به رهبری سوئیس از طرح پیشنهادی فرانسه برای ارجاع پرونده سوریه به دادگاه لاهه حمایت کردند.
این کشورها از شورای امنیت سازمان ملل خواستند طرح پیش‌نویس قطعنامه ضدسوری را به تصویب برساند.از سوی دیگر، معاون رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در یک عقب‌نشینی آشکار اعلام کرد گروه دوستان سوریه تصمیمی برای سرنگونی نظام بشار اسد ندارند.معاون الجربا گفت، مخالفان تمایل دارند دولت انتقالی بدون حضور بشار اسد تشکیل شود.
سایر رویدادها
* رئیس ائتلاف مخالفان سوری با وزیر خارجه عربستان دیدار و از ریاض به دلیل حمایت از عناصر مسلح مخالف نظام سوریه قدردانی کرد.
* دستگاه قضایی امارات 9 نفر را به اتهام استخدام مزدور برای جنگ در سوریه محاکمه می‌کند.
* هزاران نفر از مردم حومه دمشق با برگزاری تظاهراتی گسترده خواستار خروج گروه‌های مسلح از این منطقه شدند.
* ارتش سوریه یک تونل 42 متری را در نزدیکی زندان درعا در حومه دمشق منهدم کرد.