kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

تیراندازی افراد ناشناسبه روی نظامیان در قاهره

در جریان درگیری دانشجویان با نیروهای امنیتی مصر، افراد مسلح نظامیان مصری را هدف قرار داده و شماری از آنها را کشته یا مجروح کردند.

به گزارش «الیوم السابع»، دوشنبه شب وقتی صدها نفر از دانشجویان حامی اخوان‌المسلمین در قاهره سرگرم تظاهرات بودند، نیروهای امنیتی به آنها یورش بردند. اما ناگهان افراد ناشناس و مسلح به سمت گروهی از نیروهای امنیتی آتش گشودند که طی آن 3 نفر کشته و 9 نفر از نظامیان نیز مجروح شدند.
این حادثه که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مصری داشت درست مقابل دانشگاه الازهر رخ داد. وزارت کشور مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید این خبر اعلام کرد، یکی از مجروحان افسر پلیس و بقیه سرباز هستند. ساعاتی قبل از این حادثه نیز منابع خبری در مصر از کشته شدن دو مامور پلیس در شهر «مینیا» به ضرب گلوله افراد ناشناس خبر داده بودند.مصر طی روزهای آینده (پنجم و ششم خرداد ماه) شاهد برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری خواهد بود. انتخاباتی که هنوز برگزار نشده نتایج آن مشخص است!
ژنرال «عبدالفتاح السیسی»، رهبر کودتای نظامی علیه مرسی، کسی است که به اعتقاد بسیاری ریاست جمهوری مصر به وی محول خواهد شد. این انتخابات از سوی اخوان‌المسلمین تحرم شده با این حال، منابع خبری در این کشور از آماده‌باش کامل نظامیان مصری در آستانه این انتخابات خبر داده‌اند.از نتایج انتخابات خارج از مصر نیز خبر می‌رسد، السیسی توانسته بر رقیب خود «حمدین صباحی» پیروز شود!
محاکمه محمد مرسی، رئيس جمهور برکنار شده مصر و تنی چند از رهبران اخوان‌المسلمین آن هم به دور از چشم رسانه‌ها، یکی دیگر از خبرهای مهم مصر است.آنطور که پایگاه خبری «الشروق» نوشته، دیروز مرسی در خصوص حوادث مربوط به کاخ الاتحادیه (5 دسامبر 2012) محاکمه شد. در این روز هواداران مرسی و مخالفان وی مقابل کاخ الاتحادیه و بر سر متمم قانون اساسی مصر با یکدیگر درگیر شدند که طی آن 10 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.
خبر دیگر اینکه، دادگاهی در مصر 169 نفر از هواداران مرسی را تبرئه کرد. شرکت در تظاهرات ضد کودتا و تخریب اموال عمومی جزو اتهامات این عده عنوان شده بود.