kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
در جمع خبرنگاران عنوان شد

بلاتکلیفی خریداران زمین‌های مرادآباد و سوهانک

تکلیف 8 هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با خرید دو قطعه زمین مسکونی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حسین قلیچ‌خانی مجری طرح ساخت واحدهای مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی دیروز در نشستی در محل وزارتخانه مذکور به تشریح جزئیات خرید دو قطعه زمین در مرادآباد و سوهانک تهران پرداخت.
قلیچ‌خانی رئیس هیئت مدیره شرکت کاشانه تهران مهر سبز در این نشست، گفت: سال 73 لغایت 80 وزارت جهاد سازندگی سابق مبادرت به واگذاری و فروش زمین در مناطق مرادآباد پونک و سوهانک تجریش کرد.
وی افزود: از همان ابتدای واگذاری و فروش این زمین‌ها که به پرسنل وزارت جهاد سازندگی سابق فروخته شد سند منگوله‌دار سربی توسط دفاتر اسناد رسمی صادر شد.
قلیچ‌خانی بیان داشت: مشابه این اقدام توسط دیگر تعاونی‌های مسکن وزارت جهاد سازندگی و وزارتخانه‌های دیگر نیز انجام شد که جمعاً اعضای این شرکت‌های تعاونی به حدود 26 هزار نفر می‌رسد، اما تلاش بیش از 20 ساله اعضای این تعاونی (که زمین را از وزارتخانه مذکور خریداری کرده‌اند) برای به نتیجه رساندن این زمین‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.
وی تصریح کرد: تا این لحظه به هیچ عنوان دولت‌های قبلی و دولت فعلی به آن صورت که باید و شاید در حل این معضل همکاری نکرده‌اند و مشکل مردم حل نشده باقی مانده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت کاشانه تهران مهر سبز اظهار داشت: نهایتاً به دلیل عدم همکاری دولت‌های گذشته و همکاری خیلی ضعیف تشکل‌هایی که وجود داشت مالکان اراضی سوهانک و پونک خواستار انحلال شرکت‌های قبلی و تشکیل شرکت جدیدی شدند که مشکلات آنها را پیگیری کند.
قلیچ‌خانی بیان داشت: به دنبال این مسائل شرکت کاشانه تهران مهر سبز پا به عرصه گذشت و از سال 86 پیگیر مسائل و مشکلات مربوط به دارندگان این زمین‌ها شد.
وی تصریح کرد: سال 88 ملاقاتی با آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق داشتیم و در این ملاقات رئیس جمهور سابق مقرر کردند که از این پس پیرو رسیدگی به این مسئله دستور تشکیل کارگروهی را می‌دهند تا مشکلات این تعاونی مسکن از طریق این کارگروه پیگیری شود.
قلیچ‌خانی بیان داشت: پیرو دستور احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کارگروهی با حضور وزرای ذیربط در ریاست جمهوری و یک کمیته فرعی در استانداری تهران برای رسیدگی به این مسئله تشکیل شد.
وی افزود: اما شرکت کاشانه تهران مهر سبز با پیگیری‌های فراوان از طریق ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه‌ها در دوره قبل ریاست جمهوری به نتایج مورد نظر دست پیدا نکرد. وی تصریح کرد: نهایتاً این پیگیری‌های بی‌ثمر، منجر به تجمع اعضای این شرکت و سایر تشکل‌ها در مقابل ریاست جمهوری، بیت رهبری،‌وزارت راه و شهرسازی، مجلس و برخی از شهرداری‌ها داشته باشند.وی اظهار داشت: دو تجمع امسال در مقابل مجلس به وقوع پیوست که به دنبال تجمع فروردین ماه هیئت رئیسه و اعضای هیئت مدیره شرکت کاشانه تهران مهر سبز موفق به دیدار آقای هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شدیم.قلیچ‌خانی بیان داشت: به دنبال این تجمع رئیس مجلس خواستار پیگیری مشکل تجمع کنندگان شد و ما به دنبال این مسئله توانستیم مشکلات 20 ساله مالکانی که هنوز به زمین‌هایشان نرسیده‌اند را با مجلس در میان بگذاریم.
وی تصریح کرد: تجمع دوم در مقابل مجلس هم منجر به تشکیل جلسه هیئت مدیره و اعضای شرکت تعاونی با مسئولین مربوطه شد که متأسفانه هنوز از آن جلسه هم نتیجه‌ای برای اعضای این شرکت تعاونی حاصل نشد.
قلیچ‌خانی رئیس هیئت مدیره شرکت کاشانه تهران مهر سبز بیان داشت: یکی از مسائل و مشکلات ما این است که چرا دولتمردان به ما اجازه ساخت و ساز در این اراضی را نمی‌دهند در حالی که شرکت‌های بزرگ انبوه‌ساز در همان حوالی ساخت و سازهایی داشته‌اند.
وی افزود: مساحت زمین‌های نوار شمالی 903 هکتار است که دقیقاً از شمال غرب تهران از شرق دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و منتهی‌الیه شرق تهران تا اراضی سوهانک کشیده شده است.
قلیچ خانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که چرا به ازای این زمین‌ها به شما زمین معوض واگذار نمی‌شود، اظهار داشت: زمین معوض در شهرک‌های اقماری و مناطقی مثل استان البرز داده‌اند که مالکان حاضر به تعویض نیستند و ما خواستار هستیم که اگر اجازه ساخت و ساز در این زمین‌ها را به ما نمی‌دهند حداقل در اطراف شهر تهران به ما زمین بدهند.