kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰

کوتاه اقتصادی


 
  *‌ معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامت و ایمنی خود باید از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) خودداری کنند. محمدعلی طهماسبی با اشاره به گسترش مسمومیت‌های ناشی از مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) در روزهای اخیر در کشور، اظهار داشت: با توجه به ادامه فصل رویش این گونه قارچ‌ها در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور تا اواخر خردادماه و ممکن نبودن تشخیص قارچ‌های خودرو سمی و غیرسمی در محل رویش به همه­ هموطنان­ توصیه اکید می‌شود­ به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود، از برداشت، خرید و مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی)، خودداری کنند.
* متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در اردیبهشت 59/8 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 34/8 درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1397 به 19/1 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 278/7 و 16/7 درصد افزایش نشان می‌دهد.
*‌ بانک پاسارگاد در راستای افزایش تولید و‌اشتغال، با حمایت از پروژه‌های شرکت میدکو، زمینه‌ اجرا و بهره‌برداری از 35پروژه‌ بزرگ را ایجاد کرده است. به گزارش روابط ‌‌عمومی بانک پاسارگاد، این پروژه‌ها که در سطح کلان و با هدف ایجاد توسعه‌ پایدار در نقاط مختلف کشور انجام گرفته، مواردی نظیر مجتمع تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن سیرجان، مجتمع تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن جلال آباد زرند، مجتمع کک‌سازی زرند و... شامل می‌شود.
*‌ عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده که واردکنندگان خودرو از موقعیت‌هایی همچون تغییر نرخ ارز سوءاستفاده کرده و یک شبه میلیاردر می‌شوند. امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار خودروهای وارداتی وجود ندارد و واردکنندگان هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند.
* دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی از کمیاب شدن روغن خام در بازار خبر داد و گفت: در میان کالاهای اساسی فقط روغن نباتی مجوز افزایش قیمت دارد. همچنین افزایش قیمت برخی بیسکویت‌ها گرانی گندم است و گرانی کنستانتره‌ها نیز به دلیل افزایش تقاضاست.
* رئیس ‌مجمع واردات از عملکرد دولت درتخصیص قطره چکانی دلار4200تومانی انتقاد کرد. علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بخشنامه برای تجار، ارز نمی‌شود، اظهار داشت: نمی‌توانیم به شریک تجاری خارجی بگوییم که در صف ارز 4200 تومانی هستیم و معلوم نیست که چه زمان آن را دریافت خواهیم کرد، در حال حاضر بسیاری از تجار که تعهد مالی به شریک خارجی خود دارند، به دلیل سررسیدن موعد پرداخت، مجبور هستند، دلار را با نرخ دوم تهیه کنند. این درحالی است که ساز و کار قانونی برای این موضوع در نظر گرفته نشده و سرگردانی و آشفتگی بر تجار سایه انداخته است.