kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹

بزرگ‌ترین جرثقیل دروازه‌ای ساخت ایران در فولاد مبارکه اصفهان راه‌اندازی شد

بزرگ‌ترین جرثقیل دروازه‌ای ساخت ایران در فولاد مبارکه اصفهان نصب و راه‌اندازی شد.


  اصفهان - خبرنگار کیهان:

کارشناس اجرای پروژه نصب جرثقیل با تاکید بر اینکه این جرثقیل با همکاری و مشارکت شرکت‌های طرف قرارداد و شرکت فولاد کرین ایران ساخته شده است، افزود: تمامی فرایندهای زیرسازی، فوندانسیون، ریل‌گذاری، مونتاژ، نصب، تست و راه‌اندازی جرثقیل در کمتر از شش ماه و به دست متخصصان توانمند داخلی صورت گرفت و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.
مهدی خسرویان تاکید کرد: با راه‌اندازی این پروژه شاهد افزایش سرعت، ایمنی و کیفیت بارگیری و همچنین کاهش هزینه تمام شده محصول به دلیل کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل خواهیم بود. ضمن اینکه پس از اجرای پروژه ریل‌گذاری در طرفین این جرثقیل، حجم بارگیری و حمل و نقل ریلی افزایش می‌یابد.
با پایان یافتن عملیات نصب و راه‌اندازی بزرگ‌ترین جرثقیل دروازه‌ای کشور در انبار روباز ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه، امکان ذخیره‌سازی تختال و کلاف در زمینی به مساحت 7000 مترمربع و همچنین فضای سیر قطار و کامیون به منظور بارگیری در زمینی به مساحت 6000 مترمربع فراهم شد.
از جرثقیل دروازه‌ای جهت جابه‌جایی مواد در محل‌های روباز و مکان‌هایی استفاده می‌شود که امکان جابه‌جایی در امتداد ریل حرکت طولی میسر است و بیشترین کاربرد این نوع جرثقیل‌ها در کارخانه‌ها و بنادر ساحلی و
خشک است.
ظرفیت این جرثقیل غول‌پیکر 41 تن در زیر قلاب و وزن کلی آن نیز در حدود 500 تن امکان جابه‌جایی کانتینر، اسلب‌های فولادی و کویل ورق را دارا بوده و جزو به روزترین و مدرن‌ترین جرثقیل‌های دروازه‌ای دنیا و بزرگ‌ترین جرثقیل دروازه‌ای در ایران است.