kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸

ادامه سریال بی‌پایان شکست‌های جودو این بار در چین

پرونده تیم چهار نفره جودو ایران در رقابت‌های بین‌المللی چین با شکست و حذف همه جودوکاران اعزامی به این مسابقات بسته شد.



پنجمین مرحله از رقابت‌های گرندپری در سال ۲۰۱۸ با حضور ۳۶۰ جودوکار از ۴۶ کشور در «هوهات» برگزار شد که هر چهار جودوکار اعزامی کشورمان با قبول شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شدند تا سریال شکست‌های جودو در میادین مختلف همچنان ادامه پیدا کند.
جواد محجوب آخرین نماینده ایران در این مسابقات بود که در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم بعد از یک دور استراحت و پیروزی برابر «یراسل کاژیبایف» از قزاقستان، در مبارزه دوم خود برابر «نادین توشین بایار» از مغولستان تنها ۵۲ ثانیه مبارزه کرد و با ضربه فنی به گروه شانس مجدد رفت.
سنگین‌وزن تیم ملی جودو در این مرحله برابر «کاراکوتسکی» از قرقیزستان با رنکنیگ ۱۱ جهان صاحب پیروزی شد و در دیدار رده‌بندی مقابل «رافائل سیلوا» نفر پنجم رنکینگ جهانی دارنده دو برنز المپیک، یک نقره و دو برنز جهان از برزیل بازنده شد و از دستیابی به مدال بازماند.
تیم کشورمان در این مسابقات چهار نماینده داشت که پیش از محجوب، علیرضا خجسته، محمد بریمانلو و وحید نوری با قبول شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات حذف شده بودند.
تیم ملی جودو ایران در آستانه بازی‌های آسیایی هر میدانی را با شکست ترک می‌کند و همین شرایط موجی از نگرانی را در میان اهالی این رشته ایجاد کرده است.