kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
دادستان ساری:

دفن زباله در سواحل و جنگل موجب تهدید محیط‌زیست شده است




ساری - خبرنگار کیهان:
دادستان مرکز استان مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تولید  روزانه 3100 تن زباله در استان و دفع نامناسب  و غیربهداشتی آن در سواحل و جنگل موجب تهدید محیط‌زیست شده است.
سیدیونس  حسینی عالمی افزود: براساس ماده 193 برنامه پنجم توسعه تا پایان سال چهارم سال (94)  می‌بایستی دفن پسماند در شهرهای ساحلی و شمالی با جمعیت بیش از دویست هزار نفر ممنوع می‌شد اما به خاطر نداشتن راهکار جایگزین این معضل همچنان پابرجا است.
وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح پسماند در قالب کارخانه کمپوست و زباله‌سوز در شهرستان‌های بهشهر، ساری، بابل، آمل، نور، نوشهر و تنکابن در حال اجراست.
دادستان مرکز استان مازندران یکی از عمده‌ترین مشکلات را در اجرای قوانین در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، مشخص نبودن تکلیف 95 درصد مساحت این استان دانست که جزو حریم شهری محسوب نمی‌شود و در حریم روستاها قابل تعریف است.
وی افزود: براساس آمار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران سالانه از مجموع حدود پنج و نیم میلیون مترمربع ساخت و ساز در مازندران، در ساخت دو میلیون مترمربع تخلف رخ می‌دهد.
حسینی عالمی با اشاره به آلودگی پساب‌های کشتارگاهی گفت: از مجموع کشتارگاه‌های موجود فقط دو کشتارگاه بابل و ساری مجهز به تصفیه‌خانه پساب کشتارگاهی هستند و پساب‌های مابقی کشتارگاه‌ها در بدترین وضعیت روانه محیط‌زیست می‌شود.