kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

مرگ کم‌اهمیت بی‌خانمان‌ها در انگلیس

تحقیقات نشان می‌دهد مرگ صدها نفر از بی‌خانمان‌های آسیب‌پذیر در انگلیس و جزایر ولز بدون رسیدگی و تشکیل پرونده رها می‌شود.



به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه گاردين، تحقیقات اداره خبرنگاری تحقیقی (بی‌آی‌جِی) نشان می‌دهد که پس از مرگ افراد بی‌خانمان هیچ تحقیقی درباره مرگ آنها صورت نمی‌گیرد در حالی که مؤسسات خیریه می‌گویند چنین بررسی‌هایی برای تعیین علت مرگ بی‌خانمان‌ها ضروری است.
داده‌های جمع‌آوری شده توسط «بی آی جی» نشان می‌دهد از سال 2013 تاکنون نزدیک به 300 بی‌خانمان فوت کرده‌اند که از میان این 300 نفر، 102 تن در بازه زمانی اکتبر سال گذشته به بعد فوت کرده‌اند، یعنی به طور متوسط هر هفته سه نفر. تحقیقات نشان می‌دهد با وجود این، فقط 8  مورد از این مرگ‌ها از سال 2010 به بعد بررسی شد‌ه‌اند. محققان همچنین دریافتند که هیچ رسیدگی رسمی در خصوص 83 مورد از مرگ ها صورت نگرفته است. در آن موارد، فقط یک بررسی غیررسمی انجام شده است.
کارشناسان هشدار داده‌اند با وجود این مسئله، مقامات نمی‌توانند تعیین کنند که چرا این تعداد بی‌خانمان فوت شده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند اقدامی برای جلوگیری از مرگ‌های آتی انجام دهند.
جرمی اسوِیْن، مدیر ارشد اجرایی مؤسسه خیریه تِمز ریچ، این یافته‌ها را بسیار ناراحت‌کننده توصیف کرد و گفت: متأسفانه این مسئله مرا به این نتیجه آزاردهنده می‌رساند که مرگ کسی که در خیابان می‌خوابد کم‌اهمیت‌تر از مرگ کسی است که در
 خانه می‌میرد.