kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
دربی آسیایی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا منتفی شد

استقلال به السد خورد،پرسپولیس به الدحیل قطر امیدواری مربیان سرخابی به حضور در مرحله نیمه نهایی

مراسم قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و تیم‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.



سرویس ورزشی-

مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا و با حضور نمایندگان هشت باشگاه راه یافته به این مرحله از ساعت ۱۲:۳۰ دیروز به وقت تهران آغاز شد و در پایان هشت تیم حاضر در این مرحله حریفان خود را شناختند. تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ایران و السد و الدحیل از قطر چهار تیم صعود‌کننده از منطقه غرب آسیا بودند که در مراسم قرعه‌کشی ابتدا نام استقلال از گلدان بیرون آمد و آبی‌ها به عنوان اولین تیم، السد قطر را به عنوان حریف مرحله یک چهارم نهایی شناختند. با این قرعه پرسپولیس هم با تیم الدحیل دیدار خواهد کرد که در این فصل سه‌گانه فوتبال قطر را برده است.
السد در مرحله مقدماتی همگروه پرسپولیس بود و الدحیل هم‌گروه ذوب‌آهن؛ به این ترتیب دو بازی مرحله یک چهارم نهایی بین حریفان ایرانی و قطری برگزار خواهد شد و خبری از دربی حداقل در این مرحله نیست. جالب اینکه استقلال سال گذشته در مرحله پلی‌آف السد را حذف کرد و پرسپولیس هم در مرحله پلی‌آف بعد از مقدماتی تیم لخویا را شکست داد و باعث حذف این تیم شد که لخویا بعد از ادغام با تیم الجیش تیم شکست ناپذیر الدحیل را در این فصل رقابت‌های قطر شکل داد. طبق برنامه تیم‌هایی که اول از گوی خارج شدند، در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی میزبان شدند که تیم استقلال ایران، اولین نامی بود که از گوی خارج شد و آبی‌پوشان پایتخت میزبان دیدار رفت با السد لقب گرفتند.
تیم‌های پرسپولیس ایران و الدحیل قطر با هم بازی خواهند کرد. این بازی تکرار مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در بازی برگشت میزبان الدحیل خواهد بود و طبق برنامه برنده بازی استقلال- السد، در مرحله نیمه نهایی بازی رفت را میزبانی خواهد کرد.
سخنرانی دبیرکل کنفدراسیون آسیا
ویندسور جان در این مراسم با‌ اشاره به نحوه برگزاری مسابقات گفت: مراسمی که برگزار می‌شود نشان می‌دهد که کنفدراسیون آسیا در این مورد چقدر پیشرفت کرده است. از سال ۲۰۰۹ شرایط مسابقات متفاوت شد و جوایز مسابقات هم اضافه شد. ضمن اینکه تماشاگران بیشتری هم مسابقات را از نزدیک دیده‌اند. این فصل نتایج فوق‌العاده‌ای هم رقم خورده است. دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا با بیان اینکه در این دوره بیشترین جایزه را به تیم قهرمان می‌دهیم گفت: در پایان این فصل ۴ میلیون دلار به تیم قهرمان خواهیم پرداخت.
کره‌ای‌ها بهم خوردند
در شرق آسیا هم کره جنوبی با دو نماینده بیشترین تعداد تیم را در یک چهارم نهایی داشت. چونبوک هیوندای و سوون سامسونگ از کره جنوبی، تیانجین چین و کاشیما آنتلرز ژاپن چهار نماینده شرق آسیا بودند که طبق قرعه کشی تیم کاشیما آنتلرز ژاپن و تیانجین چین به مصاف هم می‌روند و چونبوک موتورز و سوون سامسونگ هم بازی تمام کره‌ای مرحله یک چهارم نهایی را انجام می‌دهند.
برنامه کامل مرحله نیمه نهایی
بازی رفت:
دوشنبه ۵ شهریور 97
* استقلال .................................................. السد (ورزشگاه آزادی)
سه‌شنبه ۶ شهریور97
* الدحیل .......................................... پرسپولیس (ورزشگاه قطر)
* کاشیما ژاپن ............................................. تیانجین چین (ژاپن)
چهارشنبه ۷ شهریور97
* چونبوک موتورز کره‌جنوبی.............. سوون سامسونگ
کره‌جنوبی
بازی برگشت:
دوشنبه ۲۶ شهریور97
* السد ................................................... استقلال (ورزشگاه السد)
سه‌شنبه ۲۷ شهریور97
* پرسپولیس ......................................... الدحیل (ورزشگاه آزادی)
* تیانجین چین ........................................................... کاشیما ژاپن
چهارشنبه ۲۸ شهریور97
* سوون سامسونگ کره‌جنوبی............. چونبوک موتورز
کره‌جنوبی
مذاکره با AFC
برای تغییر زمان بازی در شب تاسوعا
دیدار برگشت پرسپولیس- الدحیل در ورزشگاه آزادی با شب تاسوعای حسینی مصادف شده است.
سعید فتاحی مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد برگزاری دیدار برگشت پرسپولیس و الدحیل قطر در ‏مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شب تاسوعا و اینکه مسئولان ‏AFC‏ خواستارنامه‌نگاری برای تغییر زمان این بازی شده گفت: تا ‏به حال سه بار برای تغییر زمان مسابقه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نامه‌نگاری
کرده‌ایم.‏
وی افزود: اولین نامه را سال ۱۳۹۶ به ‏AFC‏ نوشتیم و دومین نامه را برای تغییر زمان مسابقه برگشت مرحله یک چهارم نهایی ‏در روز ۲۶ اردیبهشت ۹۷ به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌ایم و سومین نامه را هم همین امروز به ‏AFC‏ فرستاده‌ایم ‏و خواستار تغییر زمان بازی برگشت پرسپولیس و الدحیل قطر شده‌ایم و تصور می‌کنیم مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با این ‏درخواست موافقت کنند.‏