kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

اخبار کوتاه از فوتبال



  CAS نظر مساعد خود را
برای لغو محرومیت پرسپولیس اعلام کرد
پس از رایزنی‌های مختلف در نهایت دادگاه CAS نظر مساعد خود را با باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.
به گزارش فارس، پس از رایزنی‌های مختلف و جلسات متعددی که حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس در ایران، ترکیه و سوئیس انجام داد در نهایت دادگاه CAS موافقت خود را با باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس در دوره نقل و انتقال تابستانی اعلام کرد.
مسئولان دادگاه CAS نظر مساعد خود را با لغو محرومیت پرسپولیس اعلام کردند اما قطعیت این مسئله در گرو ابلاغ فیفا خواهد بود.
در جلسه‌ای که در همین زمینه انجام شده بود مسئولان فیفا باید 21 روز قبل از تشکیل این جلسه مطلع می‌شدند اما بنابه دلایلی این اتفاق نیفتاد و آنها در جلسه حاضر نشدند.
این در حالی است که به دلیل غیبت مسئولان فیفا در این جلسه حالا آنها باید رأی خود را در این خصوص اعلام کنند و لغو محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات تابستانی در گرو این است که این رأی را پذیرفته شود.
این در حالی است که رایزنی‌ها در این خصوص ادامه دارد و به احتمال فراوان طی امروز و فردا ابلاغ رسمی لغو محرومیت باشگاه پرسپولیس از نقل و انتقالات تابستانی به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس اعلام خواهد شد.
حضور شفر و غیبت پرسپولیسی‌ها
در جلسه هم‌اندیشی سرمربیان لیگ برتری
جلسه‌ هم‌اندیشی سرمربیان لیگ برتر با حضور تعداد کمی از مربیان برگزار شد. جلسه هم‌اندیشی سرمربیان لیگ برتری دیروز از ساعت ۱۵:۳۰ در ساختمان سازمان لیگ آغاز شد. در این جلسه درباره برنامه لیگ هجدهم بحث و گفت‌وگو شد و سرمربیان نظراتشان را راجع به این برنامه ارائه دادند. این جلسه به این خاطر که تیم‌ملی دی‌ ماه در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور دارد، جلسه مهمی محسوب می‌شود.
در این جلسه تمامی مربیان پیشنهاد افزایش تعداد بازیکنان با سن آزاد را به بیش از ۱۸ بازیکن ارایه دادند. که مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند به هیئت ‌رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد افزایش سه بازیکن زیر ۲۵ سال (فصل گذشته باشگاه خودشان) را به فهرست تیم‌ها برای فصل آینده ارایه خواهند داد تا در صورت تصویب هیئت‌ رئیسه این مسئله اجرایی شود.
در جلسه هم‌اندیشی، اکبر پورموسوی سرمربی فولاد، ابراهیم صادقی مربی سایپا، فیروز کریمی سرمربی گسترش فولاد، مهدی تارتار سرمربی پارس جنوبی، مجید جلالی سرمربی پیکان، وینفرد شفر سرمربی استقلال، نادر دست‌نشان سرمربی سپیدرود، فراز کمالوند سرمربی صنعت نفت و عبدالله ویسی حضور دارند. نکته جالب درباره این جلسه حضور ویسی با وجود عدم حضور در تیمی است. او فصل گذشته سرمربی استقلال خوزستان بود ولی به خاطر اختلاف با مدیرعامل باشگاه، با هم قطع همکاری کردند.
انتظار قهرمانی سلطانی‌فر از تیم المپیک
وزیر ورزش و جوانان در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی با حضور رئیس‌جمهور خطاب به حمید استیلی، مدیر تیم المپیک ایران، گفت‌: با توان و استعداد و جایگاهی که فوتبال ایران در رده نخست رنکینگ آسیا دارد از این تیم در بازی‌های آسیایی جاکارتا توقع مدال طلا داریم. سلطانی‌فر با ‌اشاره به انتظار چهل و چهار ساله ورزش ایران برای حضور فوتبال در بازی‌های المپیک گفت‌: اعتقاد دارم با توان و شرایط خوبی که فوتبال امروز ما دارد می‌توانیم با همت و تلاش جوانان سربلند ایران به بازی‌های المپیک توکیو راه پیدا کنیم و در این مسیر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همه گونه حمایتی از فدراسیون و این تیم خواهند کرد.
۶ امتیاز از ملوان کسر شد
رئیس‌ کمیته نقل و انتقالات از احتمال آغاز فصل جدید لیگ آزادگان با امتیاز منفی برای ملوان خبر داد.
دیروز با رای کمیته انضباطی فیفا ۶ امتیاز از تیم فوتبال ملوان کسر شد تا ملوانان در فصل جدید رقابت‌های لیگ یک، این مسابقات را با ۶- امتیاز آغاز کنند.روزبه وثوق احمدی درباره کسر ۶ امتیاز از باشگاه ملوان اظهار کرد: متاسفانه ملوان به خاطر شکایت گوران زلاتکوفسکی با کسر ۶ امتیاز مواجه شد و این رای فیفا قطعی است. او همچنین از احتمال کسر ۶ امتیاز دیگر از ملوان خبر داد و گفت: این پرونده مربوط به شکایت سرگی پاشنکو است. فرصت ملوان برای پرداخت پول این بازیکن پایان یافته ولی هنوز فیفا حکم آن را به ما ارسال نکرده است.
اونای امری سرمربی آرسنال شد
سرمربی اسپانیایی سابق پاری ‌سن‌ ژرمن از انتخابش به عنوان سرمربی جدید توپچی‌ها خبر داد. آرسنال دوره جدیدی را در تاریخ خود آغاز کرده است و امپراطوری آرسن ونگر بعد از 22 سال به پایان رسید. باشگاه آرسنال تصمیم گرفت که اونای امری را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.امری با منتشر کردن عکسی از خود با آرم باشگاه آرسنال نوشت: افتخار می‌کنم که بخشی از تاریخ باشگاه آرسنال شده‌ام. این مربی اسپانیایی فصل قبل هدایت پاری ‌سن‌ ژرمن را بر عهده داشت. او توانست با این تیم قهرمانی در لیگ فرانسه و جام حذفی این کشور را به دست آورد اما در لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید ناکام بود و همین باعث شد تا قرارداد او تمدید نشود و در نهایت از پاری ‌سن‌ ژرمن جدا شود.امری متخصص قهرمانی در لیگ اروپا است و باید دید که با آرسنال در این رقابت چه نتایج به دست می‌آورد. انتظارات از این مربی جوان زیاد است و هواداران آرسنال امیدوار هستند که سرمربی جدید بتواند بار دیگر آنها را به روزهای اوج در لیگ جزیره بر گرداند.
برگزاری قطعی دیدار ایران - یونان در آتن
دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و یونان که قرار بود در ترکیه برگزار شود، در یونان برگزار خواهد شد.
تیم ملی فوتبال ایران در ادامه راه خود برای آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، از روز دوشنبه اردوی تدارکاتی‌اش را در کمپ بشیکتاش استانبول آغاز کرده است. شاگردان کارلوس کی‌روش قرار است یکشنبه ۷ خرداد ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه فاتح تریم استانبول به مصاف تیم ملی ترکیه بروند.
در ادامه و با پایان اردوی ترکیه، تیم ملی فوتبال ایران راهی یونان می‌شود تا در تاریخ ۱۲ خردادماه،‌ دیداری دوستانه با یونان برگزار کند. پیش از این قرار بود این دیدار در همین تاریخ در ترکیه برگزار شود که پس از مدتی گمانه‌زنی درباره لغو یا برگزاری آن در آتن مطرح شد اما اکنون برگزاری این دیدار در یونان قطعی شده است.
همچنین شاگردان کی‌روش در ادامه مسیرشان تا جام جهانی، ۱۸ خردادماه دیداری دوستانه مقابل لیتوانی در روسیه برگزار خواهند کرد.
شفر راهی آلمان ‌شد
سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از اتمام مسابقات استقلال در فصل 96-97 دیشب راهی آلمان شد. وینفر شفر بعد از اتمام بازی‌های استقلال برای جلسه با مسئولان این باشگاه و مشخص کردن برنامه‌های این تیم در فصل بعد در ایران ماند. وی بعد از انجام کارها و جلسات لازم دیشب تهران را به مقصد آلمان ترک ‌کرد.
عزت اللهی به روستوف برگشت
باشگاه آمکار روسیه رسما از جدایی هافبک ایرانی‌اش از این و بازگشت او به روستوف خبر داد. باشگاه آمکار روسیه خبر داد که ۴ بازیکن قرضی تیم دیمیتری بیلورکوف، آلکساندر ریازنتسوف، سعید عزت اللهی و آرون اولانار با پایان فصل تیم را ترک کردند. از همه آنها و باشگاه هایشان یعنی دینامو، زنیتف روستوف و زسکا مسکو به خاطر همکاریشان تقدیر و تشکر می‌کنیم.عزت‌اللهی در نیم فصل دوم سال جاری به صورت قرضی از روستوف راهی آمکار شده بود. با این خبر سعید رسما به تیم روستوف برگشت. عزت‌اللهی اکنون در اردوی تدارکاتی تیم ملی برای بازی با ترکیه در استانبول به سر می‌برد.
نکونام فقط 8 یا 9 بازیکن فصل قبل را می‌خواهد
سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران برای فصل آینده تنها 8 یا 9 بازیکن فصل گذشته این تیم را می‌خواهد. مدیران باشگاه نساجی مازندران بعد از صعود این به لیگ برتر برنامه‌های خود را برای حضور در مسابقات فصل هجدهم آغاز کردند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته مدیران باشگاه نساجی از روز شنبه کار رسمی نقل و انتقالات این باشگاه را آغاز خواهند کرد. طبق برنامه‌ای که نکونام به مسئولان این باشگاه ارائه کرده تنها 8 یا 9 بازیکن فصل گذشته را می‌خواهد و این تیم دستخوش تغییرات گسترده خواهد شد. طی روزهای گذشته شایعات زیادی پیرامون حضور ‌اشکان دژاگه، پژمان منتظری و آندرانیک تیموریان و چهره‌های دیگر در نساجی برای لیگ هجدهم مطرح شده که البته با توجه به بودجه باشگاه نساجی برای فصل آینده امکان حضور این نفرات در تیم قائمشهری وجود ندارد. مسئولان باشگاه نساجی مازندران تصمیم دارند در این فصل بازیکنانی با انگیزه و جوان را جذب کنند و حضور بازیکنان با قیمت بالا در این تیم امکانپذیر نخواهد بود.