kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
به یاد شهيد مفقودالاثر سردار حسين املاکي

خلاق در ارائه شناسایی‌ها و طرح نظامي(حدیث دشت عشق)

سردار شهيد حسين املاکي در شب عاشورای سال 1340، در روستاي کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده‌ای مذهبي و کشاورز ديده به جهان گشود. او پس از گذراندن دوران تحصيلي خود، در سال 58 موفق به اخذ ديپلم در رشته بهداشت محيط شد. علاقه حسين به ورزش ايشان را به سوی ورزش کاراته و کشتي سوق داد و در اين زمينه موفقیت‌هایی نيز کسب نمود.
پس از مدتی به سپاه پاسداران لنگرود پيوست و با تجاوز رژيم بعثي عراق به ايران اسلامی و تحميل جنگي نابرابر، به انقلاب نوپاي اسلامی، به همراه اولين گروه از نيروهاي اعزامي گيلان عازم جبهه‌های نبرد حق عليه باطل، به ديار خونين سرپل ذهاب و قصر شيرين شتافت. او توانست در کوتاه‌ترین زمان، توان رزمي خويش را تثبيت کند و مدتي بعد هم وارد تيپ 25 کربلا شد.
خلاقيت حسين در ارائه شناسایی‌ها و طرح نظامي، به قدری عالي و دقيق بود که گويا سال‌ها در دانشکده‌ها، دروس علوم عالي نظامي و رزم آموخته بود؛ ليکن دانشگاه او ايمان به خدا و کلاس او جبهه و ميادين نبرد با دشمنان اسلام و قرآن بود.
سرانجام اين دلاورِ شجاعِ اسلام در 9 فروردين سال 67 در عمليات والفجر 10 بر روي ارتفاعات «باني بنوک» به همراه ياران و همرزمانش، در اثر حمله ناجوانمردانه بمباران شيميايي دشمنان بعثي، به آرزوي دیرینه‌اش، که کسب مقام شهادت در راه حضرت دوست بود، نائل آمد.