kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹

اخبار کوتاه از فوتبال

تیم ملی به محل کمپ تمرینی‌اش در ترکیه رسید
تیم ملی فوتبال ایران وارد ترکیه شد و به محل برگزاری اردوی خود رفت. تیم ملی فوتبال ایران دیروز ساعت ۱۰:۴۵ با پروازی از فرودگاه امام خمینی ایران را به مقصد استانبول ترک کرد. اعضای تیم ملی ساعت ۱۳:۱۵ به وقت محلی وارد فرودگاه آتاتورک استانبول شدند. تیم ملی که به منظور برگزاری دیدار دوستانه مقابل ترکیه به این کشور سفر کرده پس از رسیدن به این کشور با اتوبوس به محل اقامت خود منتقل شد تا پس از استراحت، تمرین‌های آماده‌سازی را دنبال کند.دیدار دوستانه ایران و ترکیه دوشنبه هفته آینده ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه فاتح تریم استانبول برگزار خواهد شد.
قلعه‌نویی با سپاهان تمام کرد
سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال ذوب آهن با باشگاه سپاهان به توافق رسید و خبر سرمربیگری‌اش به صورت رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌شود. باشگاه سپاهان اصفهان به توافقات نهایی با امیر قلعه‌نویی رسید تا سرمربی فصل گذشته ذوب آهن اصفهان به زودی قراردادش را با این تیم امضا کند.پس از اینکه توافقات اولیه بین نماینده امیر قلعه نویی و مدیران باشگاه سپاهان صورت گرفت مسئولان این باشگاه مذاکرات مستقیمی را بر سر جزئیات قرارداد با وی آغاز کرد که دو طرف به توافق کامل رسیدند تا قلعه نویی که سابقه حضور در سپاهان و کسب دو عنوان قهرمانی با این تیم را در رقابت‌های لیگ برتر دارد بار دیگر سکان هدایت فنی زردپوشان اصفهانی را بر عهده بگیرد.قلعه نویی دستیاران خود در سپاهان را نیز معرفی کرده است و حتی در مذاکرات طرفین نام محرم نویدکیا هم مطرح شده است اما هنوز چانه زنی برای انتخاب مربیان سپاهان ادامه دارد. گفته می‌شود یکی از دستیاران قلعه نویی در سپاهان «تکسیرا» پرتغالی است که در تراکتورسازی و ذوب آهن هم همراه قلعه نویی بوده است.
جدایی دو لژیونر فوتبال ایران از تیم‌های اروپایی
رامین رضاییان و سامان قدوس دو لژیونر فوتبال ایران از باشگاه‌های خود در لیگ بلژیک و سوئد جدا شدند. رقابت‌های باشگاهی در کشورهای سوئد و بلژیک به اتمام رسید تا سامان قدوس و رامین رضاییان چمدان‌های خود را برای حضور در اردوی تیم ملی در استانبول ببندند.البته این دو بازیکن دیگر به تیم‌های خود بر نمی‌گردند و سال آینده در باشگاهی جدید توپ خواهند زد. قدوس که در استرشوندس سوئد و رامین رضاییان در اوستنده بلژیک بازی می‌کردند، جدایی خود از این باشگاه‌ها را تایید کرده‌اند و باید فصل بعد شاهد حضور آنها در تیم‌های دیگر باشیم.
نامداری:اگر ملاک کی‌روش نیمکت نشینی حسینی است 3-4 ملی‌پوش اصلا تیم نداشتند
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال استقلال گفت: اگر ملاک کی‌روش برای خط زدن حسینی نیمکت نشینی او است باید گفت که 3-4 بازیکن تیم ملی مدت‌ها بود تیم نداشتند. اشکان نامداری مربی دروازه‌بانان تیم فوتبال استقلال درخصوص عدم دعوت از وریا غفوری و سید حسین حسینی به تیم ملی و صحبت‌هایی که کی‌روش پیرامون غیبت این دو بازیکن انجام داده است، گفت: صحبت‌های سرمربی تیم ملی را خواندم ولی با تمام احترامی که برای او قائل هستم معتقدم این حرف‌ها نوعی بهانه‌تراشی بیش نیست.وی افزود: اگر دلیل غیبت حسینی در اردوی تیم ملی بازی نکردن این بازیکن در استقلال است ما ۳-۴ بازیکن در تیم ملی داشتیم که اصلاً تیم نداشتند چه برسد به اینکه بخواهند بازی کنند ضمن آنکه نزدیک یک ماه تا آغاز مسابقات جام جهانی باقی مانده و وقتی کی‌روش بازیکنی را دعوت می‌کرد یعنی روی او نظر داشت طبعاً سرمربی تیم ملی می‌توانست بازیکنان مد نظرش را آماده کند و با اعتقادی که به آنها داشت از آنها در جام جهانی استفاده کند. من فکر نمی‌کنم این موضوع کار سختی باشد که سرمربی تیم ملی نتواند آن را انجام دهد. مربی دروازه‌بانان تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: سرمربی محترم تیم ملی در اظهاراتش در مورد وریا غفوری و سید جلال حسینی توضیح داده‌اما همه می‌دانند که غفوری و حسینی چه از نگاه کارشناسی و چه غیر کارشناسی جزء بهترین‌های لیگ بوده‌اند. هیچکس در این موضوع شک ندارد. یک مربی باید خیلی خوشحال باشد که از وریا غفوری استفاده کند زیرا بازیکنی که در این فصل ۷ گل زده بدون شک توانایی‌های زیادی دارد. از آن سو سید جلال حسینی نیز عالی کار کرده بود و یکی از بهترین بازیکنان لیگ ایران محسوب می‌شد.نامداری تأکید کرد: تعجب می‌کنم وقتی آقای کی‌روش مدعی است همه باید به نظر او به عنوان سرمربی تیم ملی احترام بگذارند خودش به نظر همکارش (شفر) احترام نمی‌گذارد. او انتظار دارد همه نظرش را بپذیرند اما خودش به نظر سرمربی تیم استقلال احترامی نمی‌گذارد. این موضوع کمی عجیب نیست؟! نامداری درخصوص اینکه دلیل عدم دعوت غفوری حضور وی در پستی دیگر در استقلال بوده است، گفت: مگر آقای کی‌روش می‌تواند استقلال را ارنج کند؟! شفر ترجیح داده که از این بازیکن در پست وینگر استفاده کند و اگر کی‌روش خیلی به غفوری اعتقاد داشت می‌توانست در یک ماه پیش این بازیکن را در پست دفاع راست و در بازی‌هایی که تدارکاتی است امتحان کرده و در نهایت او را به جام جهانی ببرد.
دست نشان: به دنبال ثبات سپیدرود هستیم
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود می‌گوید که در فصل پیش روی لیگ برتر به دنبال ثبات و هم‌چنین حفظ تیم در میانه جدول است.نادر دست نشان، سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت درباره برنامه‌ها و سیاستگذاری این تیم برای فصل آینده لیگ برتر اظهار کرد: ما به دنبال ثبات هستیم و اینکه بتوانیم در میانه جدول تیم را حفظ کنیم. در سال گذشته مردم رشت خیلی سختی کشیدند.دست نشان درباره جذب بازیکنان جدید برای فصل پیش‌رو تصریح کرد: هر بازیکنی که با مبالغ ما بتواند کنار بیاید را جذب می‌کنیم. آن‌هایی که قانع‌اند و انگیزه فوتبال بازی کردند دارد را می‌خواهیم. بودجه باشگاه محدود است.او درباره انتخاب دستیارانش در سپیدرود گفت: فعلا در حال بررسی هستم تا گزینه‌های جدید را معرفی کنم. فعلا آقای ربیعی‌فر را به باشگاه معرفی کردم.سرمربی تیم فوتبال سپیدرود در پایان گفت: منتظر باشگاه هستیم که با بازیکن‌هایی که نیازداریم تسویه حساب کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام دهیم.
نشست رئیس ‌فدراسیون فوتبال با کرانچار
اعضای کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال به همراه حمید استیلی و زلاتکو کرانچار، دیروز با حضور در دفتر ریاست فدراسیون فوتبال، با مهدی تاج دیدار و گفت‌و‌گو کردند. در این دیدار، حمید استیلی، مدیر تیم ملی امید گزارش مبسوطی از برپایی مرحله نخست اردوی انتخابی این تیم را به ریاست فدراسیون فوتبال ارائه کرد.وی درباره این جلسه و برنامه‌های تیم امید گفت: خوشبختانه در همین اردو، چهره‌های مستعد زیادی از سرتاسر کشور زیر ذره‌بین کادر فنی قرار گرفتند. فرآیند طی شده دقیقا بر مبنای شناسایی چهره‌های آینده فوتبال ایران است و نگاه عمیق فدراسیون برای ساختن فردای فوتبال این مرز و بوم جای تبریک دارد.در دیدار با ریاست فدراسیون، همچنین گزارشی از روند برنامه‌های اردویی ارائه شد و قرار است به زودی برنامه‌های مرتبط در این خصوص اعلام شود.
فردا نشست هم‌اندیشی سرمربیان لیگ برتر
رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد: چهارشنبه نشست هم اندیشی با سرمربیان لیگ برتری در سازمان لیگ برگزار می‌شود. سعید فتاحی گفت: روز چهارشنبه ساعت ۱۵ نشست هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی سرمربیان لیگ برتری در سازمان لیگ برگزار می‌شود. در این نشست آسیب‌شناسی لیگ برتر فصل گذشته هم برگزار می‌شود و منتظر نقطه نظرات سرمربیان در مورد مسابقات فصل گذشته و همچنین برنامه مسابقات فصل آتی هستیم. وی افزود: تقویم پیشنهادی مسابقات فصل گذشته را ۲۰ روز پیش به باشگاه‌ها ارایه کردیم و سرمربیان لیگ برتری می‌توانند نظرات خود را در مورد تقویم مسابقات فصل آینده بیان کنند.
12 خرداد زمان اعزام تیم داوری ایران به روسیه
کمک‌داور ایرانی حاضر در جام جهانی می‌گوید یک‌اشتباه بزرگ در بازی‌های دور گروهی جام جهانی برابر با از دست دادن فینال این رقابت‌ها خواهد بود. رضا سخندان، کمک‌ داور ایرانی که برای قضاوت در جام جهانی روسیه آماده می‌شود درباره شرایطش اظهار کرد: خدا را شکر شرایط خوبی را پشت سر می‌گذاریم. تمرین‌هایم را به طور مستمر انجام می‌دهم تا آماده قضاوت خوب در جام جهانی شوم.کمک داور تیم داوری ایرانی در جام جهانی ۲۰۱۸ درباره کمک‌های کمیته داوران در ۲ ماه گذشته برای آمادگی بیش‌تر در جام جهانی گفت: هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و ما تغییری را احساس نکردیم. من کماکان تمرین‌های خود را با پیگیری‌های شخصی انجام می‌دهم و امکانات را با توجه به روابطی که دارم فراهم می‌کنم. من خودم فرهنگی و دبیر ورزش هستم و با آشناهایی که در آموزش و پرورش داشتم توانستم برای خود سالنی را برای تمرین مهیا کنم. البته این سالن هم از روی اجبار است زیرا ما باید در هوای آزاد تمرین کنیم. حال این وضعیت ماست؛ آن‌هایی که اسم و رسم ندارند و کسی آنها را نمی‌شناسند، کارشان بسیار سخت‌تر است. وی درباره کلاس‌هایی که پیش از آغاز جام جهانی برگزار می‌شود گفت: ما ۱۲ خرداد اعزام می‌شویم و به مدت ۱۰ روز در روسیه کلاس‌های دانش و مهارت جسمانی خواهیم داشت. البته این به این منظور نیست که اگر کسی در این کلاس‌ها خوب نبود، امکان دارد از تیم اصلی به ذخیره برود چون تیم‌های اصلی مشخص شده و تیم‌های ذخیره یک کمک داور کم‌تر دارند و طبیعتا نمی‌توانند جایگزین تیم‌های اصلی شوند.سخندان در پایان درباره احتمال قضاوت در فینال جام جهانی گفت: صحبت درباره قضاوت فینال زود است. هر بازی برای ما حکم فینال دارد و باید در هر دیدار با تمرکز و حواس جمع پا به میدان بگذاریم. یک ‌اشتباه بزرگ در جام جهانی به معنی خداحافظی با قضاوت فینال خواهد بود.