kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
اسامی 24 بازیکن ایران برای اعزام به روسیه اعلام شد

نام 15 لژیونر و 9 بازیکن داخلی در لیست تیم ملی حسینی و غفوری از جام جهانی دور شدند

در فاصله کمتر از یک ماه تاجام جهانی 2018، 24 بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان مشخص شدند. کی‌روش دیروز در اقدامی پیش‌بینی نشده نام سید جلال حسینی و وریا غفوری را از لیست خارج کرد.



سرویس ورزشی-

در فاصله 24 ساعت پیش از سفر تیم ملی فوتبال ایران به ترکیه و برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی این کشور، کارلوس کی روش اسامی 24 بازیکن تیم ملی را معرفی کرد. این 24 بازیکن که به احتمال زیاد نفرات اعزامی تیم‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه خواهند بود، در اردوی ترکیه کاروان ملی‌پوشان فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند.
در کنار این 24 بازیکن، کی‌روش نام سید جلال حسینی، وریا غفوری، سید حسین حسینی و کاوه رضایی را در لیست انتظار قرار داده تا در صورت نیاز بتواند از آنها به جای افراد حاضر در لیست 24 بازیکن تیم ملی استفاده کند.
بدین ترتیب استیون بیت آشور، احمدعبدالله‌زاده، سروش رفیعی، علی کریمی، امید نورافکن، سعید آقایی و محمد انصاری هم از لیست اولیه خط خورده‌اند.
ذکر این توضیح ضروری است که قبل از اولین بازی ایران در جام جهانی، نام یک بازیکن دیگر از لیست تیم ملی خط می‌خورد.
اسامی 24 بازیکن اعلام شد
اما لیست 24 نفره تیم ملی فوتبال ایران در اردوی ترکیه به شرح زیر است:
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، رشید مظاهری (ذوب آهن) و امیر عابدزاده (ماریتیمو پرتغال)
مدافعان: علی قلی‌زاده (سایپا)، مجید حسینی (استقلال)، میلاد محمدی (اخمت گروژنی)، محمد خانزاده (پدیده)، مرتضی پورعلی‌گنجی (السد قطر)، پژمان منتظری (استقلال)، رامین رضاییان (اوستنده بلژیک) و روزبه چشمی (استقلال)
بازیکنان میانی: احسان حاج‌صفی(المپیاکوس یونان)، کریم انصاری‌فرد (المپیاکوس یونان)، مسعود شجاعی (آ اک آتن یونان ) ،مهدی ترابی (سایپا)، امید ابراهیمی (استقلال) و سعید عزت‌اللهی (روستوف روسیه )
مهاجمان: علیرضا جهانبخش (آلکمار هلند)، اشکان دژآگه (ناتینتگهام انگلیس)، مهدی طارمی (الغرافه قطر)، رضا قوچان‌نژاد(هیرنوین هلند)، سامان قدوس(اوسترشوند بلژیک)، سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه) و وحید امیری (پرسپولیس).
نکات جالب توجه لیست تیم ملی
لیست منتشره شده از سوی کی روش حاوی نکات ریز و درشتی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:
*‌ سیدجلال حسینی و وریا غفوری را می‌توان بزرگ‌ترین نام‌هایی دانست که از لیست کی‌روش خط خوردند. اتفاقی که باعث شوکه شدن مخاطبان لیست تیم ملی شد.
* اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و امید ابراهیمی سه بازیکن مصدوم تیم ملی هستند که با دعوت نهایی کی‌روش از آنها قطعا به بازی‌های جام جهانی خواهند رسید.
* فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 4 جون ( 14 خرداد) به فیفا اعلام خواهد شد.
* نکته عجیبی در انتشار نام بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی و پست‌های آنها به چشم می‌خورد. علی قلی‌زاده به عنوان مدافع، کریم انصاری‌فرد به عنوان هافبک و اشکان دژاگه به عنوان مهاجم معرفی شده‌اند!
* 15 لژیونر در لیست کی‌روش وجود دارد. این در حالیست که تعداد بازیکنانی که از لیگ برتر در این لیست حضور پیدا کردند 9 نفر هستند.
* با خط خوردن وریا غفوری، رامین رضائیان تنها دفاع راست تخصصی حاضر در تیم ملی است اما به نظر می‌رسد کی‌روش تصمیم دارد افراد دیگری را نیز در این پست آزمایش کند. پژمان منتظری یکی از گزینه‌های بازی در این پست است و شاید در بازی‌های تیم‌ملی در جام جهانی دفاع راست تیم ملی باشد.
* استقلال تهران با دارا بودن 4 بازیکن بیشترین سهم را در میان تیم های مختلف دارد.
* در میان لژیونرها نیز لیگ یونان با دارا بودن سه لژیونر ایرانی بیشترین سهم را از لیگ های مختلف به خود اختصاص داده است.
کی روش به لیگ بی اعتماد ماند
استفاده از 15 بازیکن خارجی در لیست نهایی تیم ملی پیام ویژه ای برای علاقه مندان به فوتبال داشت و آن هم اینکه کی روش استانداردهای لیگ برتر را مناسب نمی داند و به همین دلیل بیشتر نگاهش معطوف به بازیکنان خارج از کشور است. کی روش در طول 7 سال حضور در فوتبال ایران بارها از پائین بودن کیفیت لیگ گفته و در نهایت اعتقاد خود را با انتخاب 15 بازیکن لژیونر نشان داد.