kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۹۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
فرماندار:

آرامش در کازرون برقرار شد

فرماندار کازرون با ‌اشاره به ناآرامي هاي چند روز گذشته در اين شهرستان گفت: خوشبختانه از عصر شنبه آرامش به اين شهرستان بازگشته و کارها و رفت‌وآمدها طبق روال عادي درحال انجام است.




ابراهيم استوار ميمندي دیروز در گفت‌و‌گو با ايرنا افزود: روز شنبه جلسات متعددي با مردم برگزار شد و آنان به حفظ آرامش دعوت شدند.
وي ادامه داد: براساس جلساتي که با مردم گرفته شد، نيروهاي امنيتي در شهر حضور ندارند و مردم تامين امنيت شهر را بر عهده گرفته‌اند.
فرماندار شهرستان کازرون گفت: کارها و رفت‌وآمدها در شهرستان از عصر شنبه به حال عادي بازگشته و کسبه و اصناف مختلف نيز فعاليت خود را آغاز کرده‌اند.
استوار ميمندي افزود: يکسري از دستگيرشدگان از بعد از ظهر شنبه آزاد شدند و بقيه دستگيرشدگان نيز در مرحله بازجويي هستند و در صورتي که نقشي در تخريب و اخلال در نظم عمومي نداشته باشند آزاد مي‌شوند.
موضوع تفکيک دو بخش چنارشاهيجان و کوهمره نودان از کازرون و ايجاد شهرستان جديدي با نام کوه چنار از آبان 96 مطرح شد و از آن زمان تاکنون اعتراض‌هايي با مراجعه به فرمانداري و حضور در ميدان شهداي کازرون شده است.
تجمع معترضان روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 ارديبهشت ماه جاري) به برخورد فيزيکي با ماموران نيروي انتظامي منجر شد.
برخي افراد در ميان تجمع‌کنندگان شامگاه چهارشنبه به يک مقر پليس در کازرون حمله کردند و صبح پنجشنبه چند دستگاه خودرو و موتورسيکلت پليس را به آتش کشيدند.
اين افراد همچنين بامداد جمعه ساختمان يک بانک و همچنين بخشي از ساختمان مصلي نماز جمعه کازرون را به آتش کشيدند.
استاندار فارس در ارزيابي جنس اعتراض‌هاي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته کازرون گفت که عده‌اي به دنبال سوءاستفاده و طرح مسايل ديگر هستند.
اسماعيل تبادار پيش از اين در سفر 13 ارديبهشت به کازرون به مردم اين شهرستان اطمينان داده بود که طرح تفکيک اين شهرستان و تشکيل شهرستان جديد با عنوان «کوه چنار» با هدف تامين نظر مردم اين شهر از دولت برگشت داده شده است تا اصلاح شود.
وزارت کشور پنجشنبه هفته گذشته با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد که حوادث شهرستان کازرون در استان فارس مربوط به تقسيمات نيست بلکه ريشه در عوامل ديگري دارد که بايد مورد شناسايي دقيق قرار گيرد و وزارت کشور با دريافت نظرات و پيشنهادهاي مردمي و بررسي موضوع از نزديک در قالب اعزام کارشناسان در چندين نوبت و همچنين حضور مديرکل دفتر تقسيمات کشوري در منطقه، در تلاش بوده تا نگراني‌هاي مردم شريف کازرون را لحاظ کند.