kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  برق رایگان کشاورزی
ساری- خبرنگار کیهان: کشاورزان مازندرانی در فصل زراعی امسال از برق رایگان بهره‌مند می‌شوند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت:‌ اگر کشاورزان به میزان چهار ساعت در زمان اوج بار در ساعت‌های 12 تا 16 پمپ‌های آب خود را خاموش کنند، در 20 ساعت باقیمانده شبانه‌روز از برق رایگان برخوردار می‌شوند.شهابی افزود: کشاورزان فرصت دارند تا 15 خرداد با امضای قرارداد با اداره‌های برق حوزه استحفاظی خود، در طرح مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی همکاری داشته باشند.وی گفت: زمان اجرای این طرح 15 خرداد تا 15 شهریور است.
افتتاح اورژانس 115
* پایگاه اورژانس 115 لاریم از توابع شهرستان جویبار به عنوان هشتاد و پنجمین پایگاه اورژانس 115 مازندران افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.پایگاه اورژانس جاده‌ای لاریم با حضور جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاون اجتماعی این دانشگاه، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان و جمعی از مسئولین محلی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. گفتنی است ساختمان پایگاه اورژانس لاریم شهرستان جویبار با همت یک فرد خیر احداث و با منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و اختصاص یک دستگاه آمبولانس پیشرفته و مجهز به امکانات موبایل، آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو تجهیز شد.
افزایش تشکل‌های جوانان
اردبیل- خبرنگار کیهان: تشکل‌های غیردولتی جوانان در سطح کشور به 6 هزار تشکل افزایش می‌یابد. معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: در حال حاضر 2000 تشکل غیردولتی جوانان در سطح کشور فعال است.محمدمهدی تندگویان با اشاره به سازمان‌های مردم‌نهاد در ایجاد اشتغال و کارآفرینی گفت: در سال جاری اعتبار مناسبی از سوی دولتی برای حمایت از اشتغال به تشکل‌‌های غیردولتی جوانان با اولویت‌ روستاها و به میزان 120 میلیارد ریال تامین شده است.وی با مطلوب توصیف کردن فعالیت تشکل‌‌های جوانان در استان اردبیل گفت: به خاطر استعداد فراوان جوانان این استان است که اعضای مجمع از 31 استان کشور یک جوان اردبیلی را به ریاست آن انتخاب کرده‌اند.
حمایت از زندانیان
قم- خبرنگار کیهان: مدیرعامل ستاد دیه کشور از تحت پوشش قرار گرفتن زندانیان نیازمند غیرعمد و خانواده‌های آنان خبر داد. سیداسدالله جولایی گفت: زندانیان نیازمند که مرتکب جرایم غیرعمد شدند به همراه خانواده‌های خود مشمول کمک می‌شوند.مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه اشتغال راهکار اساسی برای کمک به زندانیان نیازمند آزاد شده است گفت: کمیته امداد قم آمادگی دارد برای اشتغال سرپرستان زندانی خانوارها شرایط آموزشی مناسب هم ایجاد کند.اکبر میرشکار افزود: اگر سرپرست خانواده‌ای از زندان آزاد شود و بلافاصله پرونده حمایتی خانواده‌اش قطع شود قطعا دچار مشکل می‌شوند و بهتر است این خانوارها بسته به شرایط، سه ماه تا شش ماه از خدمات کمیته امداد و ستاد دیه بهره‌مند شوند.
تقاضای اختیارات بیشتر
اراک- خبرنگار کیهان: دبیر مجمع استانداران کشور گفت: دولت باید با واگذاری برخی از اختیارات زمینه و بستر مطلوب‌تری برای حل مشکلات مختلف در استان‌ها توسط مدیران ارشد استان را فراهم کند.حسین طاهری گفت: منطقی است که دولت بخشی از اختیارات خود را در استان‌ها به مدیریت ارشد استان واگذار کند.وی اظهار داشت: این روند می‌تواند در مسیر تمرکززدایی حرکت کند و شرایط بهتری را در استان‌ها در حوزه توسعه و اداره برخی از سیاست‌ها اعمال کند.